Hej har kört några tankar med 3%olja i min dle20ra som det står rek.Kan jag gå över till aspen bensin nu för att slippa blanda bränsle själv?.Andreas
Aspen besin
Kollaps
X
-
Samma här.
Se bara till att du köper "riktig" Aspen.
Inte Alkylat-mög fr lokala macken.
Cirkle K :s soppa har väl ryckte om sig att vara riktigt dålig?
Jag köper Aspen på Hornbach men jag vet att även Plantagen har den.
Helt doftfri så planet kan var i hobbyrummet utan problem.
// Mats WFlygsmurfenKommentar
-
Hur vet du var riktig aspen finns?jag har jobbat på raff ilysekil o g_borg ,tro inte att prem bilen hämtar på prem shell bilen på shell dom byter o lånar av varanndra ,det bluffas överallt men det betyder inte att soppan dislen bensinen är dålig ,men tycker du att ditt märke är ok bara ös på det funkar ju för dej.Samma här.
Se bara till att du köper "riktig" Aspen.
Inte Alkylat-mög fr lokala macken.
Cirkle K :s soppa har väl ryckte om sig att vara riktigt dålig?
Jag köper Aspen på Hornbach men jag vet att även Plantagen har den.
Helt doftfri så planet kan var i hobbyrummet utan problem.
// Mats WNybörjareKommentar
-
Tjenare Klavins,vad gäller Alkylatbensin så så är varumärket Aspen i sin färdigblandade form med tvåtaktsos i av någon outgrundlig anledning i särklass när det gäller att intte gegga igen walbro´s..Hur vet du var riktig aspen finns?jag har jobbat på raff ilysekil o g_borg ,tro inte att prem bilen hämtar på prem shell bilen på shell dom byter o lånar av varanndra ,det bluffas överallt men det betyder inte att soppan dislen bensinen är dålig ,men tycker du att ditt märke är ok bara ös på det funkar ju för dej.
Finns säkert nån annan som är bra men jag chansar inte,har sett vad dålig kan göra,inga märken nämnda..// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)Kommentar
-
Tänk på att den röda är med färdig oljeblandning.
Den blå är utan olja, jag köpte fel fösta gången :-)
Klavins: Vad menar du??
Om det står Aspen på dunken så är det Aspen....Enkelt :-)
// Mats WFlygsmurfenKommentar
-
Ahhh, hääääärliga tiderrr! två legendarer som diskuterar 2-takts soppa. Kan knappast bli bättre än så här
Nästa gång du sniffar bränsle i Lysekil, så är det inte långt hit till kaffe Klavins. Tycker ni två skall ta och sätta lite fart och slänga ut lite youtube videos minsann
// Benny Pålsson
min youtube kanal: www.youtube.com/mrbenpa
/Multiplex Funjet Ultra/Cularis/Blizzard/Funcub/ Flygande Vingar/ Futaba 7c FASST/ Frsky Taranis Plus SE/RacerrrDrönare blabla.......Kommentar
-
Hur ser man skillnad på Aspen och "mög"-Aspen? Bilder! Det står Aspen på mina.www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Hej.
Jag kör på Shell 2takts (2%)alkylatbensin + 1 % olja.
Flygplansmotorer kan säkert köras utan tillsats av olja men jag använder den
också i helikoptermotor som rekommenderar 3-4%.
Motorerna är Roto25 , DLE30, Zenoah 26cc heli, alla med Walbroförgasare och
jag har aldrig haft problem med förgasarna.
Har använt oljorna Castrol Power 1 TTS 2T och Scooter 2T Premium Blend
KentKommentar
-
Lite rolig episod när jag skulle köpa alkylatbensin hos JM Jönsson i Malmö för ett par år sen...
Jag: "Hej! Jag skulle behöva en dunk Aspen tvåtakt".
Affären: "Nej för tusan, du ska inte ha Aspen, den är så dålig. Du ska ha DEN HÄR bensinen (kommer inte ihåg märket just nu), det är mycket bättre sammansättning på den! Vi har den i lösvikt i tank på gården, så jag kan tappa upp en dunk."
"Okej, då tar jag väl en femlitersdunk av den då....".
Några veckor senare, när dunken var slut...
"Hej igen, nu är det dags för en dunk alkylatbensin igen, den där ni hade i lösvikt."
"Hmmm, jag skulle rekommendera Aspen, den är mycket bättre."
"Jamen, förra gången var ju Aspen bara skit??"
Ja, jo, i och för sej, men nu har dom ändrat ingredienserna lite, så den är BÄST!"
"Ööhh.... Okej då jag tar en dunk Aspen då."
Kan man lita på försäljarna???
Tilläggas ska att jag märkte absolut INGEN skillnad mellan lösviktssoppan och Aspen, och priset var ungefär det samma....Retroholic!Kommentar

Kommentar