"felvänd" supertiger g51 rc

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kenneth67
    • jun 2007
    • 2545

Ursprungligen postat av sundqvistjohan
    Ursprungligen postat av kenneth67
    frågar man inte får man ju inget veta .... tre tankar har jag kört igenom nu ca 6-7 dl kan det väl vara ehh lite överkant på det ....
    Det var inte meningen att låta som någon Messerschmitt jag är nybörjare vad gäller metanolmotorer och fick hjälp med inställningarna av en erfaren flygare. Ville bara berätta att jag inte fick min ST att gå bra med mitt 15% bränsle och prövade 0% - det funkade bra.

Körde nog själv ett par gallon! genom motorn innan den var tät och pålitlig. Jag tror inte heller att du ska vara vara rädd att skruva in tomgångsnålen. Jag gjorde enligt manualen och justerade 1/8 varv i gången, han som hjälpte mig med inställningarna lyssnade på motorn och började skruva - tog in tomgånsnålen drygt ett varv och sen puttrade den på med låga varv utan problem.
    hehe menade inte att du var messer heller !

har feppalt lite idag igen å nu verkar den gå skapligt bra .. men får inte stå länge på tomgång då surar den .. å blir lite tjurig när man ger gas ,,, men ska testa med enyas 3 stift å utan nitro i bränslet .... vad skall man ha för blandning med olja ?? har 18% i nu å de sölar nått gruvligt

Kommentar

• sundqvistjohan
      • jul 2006
      • 1289

Jag kör med 18% (80% av oljan syntet och 20% av oljan ricin) http://www.sabe.fi/hobby/index.php?p...842&grpid=2404
      Lyckligtvis har jag cylindern på kl. 8 och utblåset rakt neråt under flygplanet, brukar inte bli så mycket olja på planet.

Kommentar

• kenneth67
        • jun 2007
        • 2545

ok 18% verkar vara en standard .... så en stilla undran till bokis hur mycket är lagom då ? å går det att köra med bara synt olja så man slipper ricin olja som e så tråkigt kladdig

Kommentar

• bokis
          • maj 2006
          • 5041

Jag kör allt på syntet,12%..Men det brukar finnas åsikter om detta!
          // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
          (nu även med biskvier!)

Kommentar

• kenneth67
            • jun 2007
            • 2545

Ursprungligen postat av bokis
            Jag kör allt på syntet,12%..Men det brukar finnas åsikter om detta!
            aha men om det funkar för dig å dina puffror så borde det inte skapa bekymmer för ngn annan heller ... de e klart att det kanske "slits" lite hårdare då ...? då jag e vääääldigt bekväm av mig så vill jag ju ha så lite kladd som det bara går.... utan att för den skull köra skiten ur motorn ..

Kommentar

• kenneth67
              • jun 2007
              • 2545

så där flugen ... å bytte stift till enyas 3 samt bränsle med 10% nitro å bara synt olja 18% funkar kanon! helnöjd med den kombinationen

Kommentar

Arbetssätt...