slut krånglat med ys 63!!!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tobbe O
    • maj 2006
    • 1431

Kenneth jag tror inte att det bara är motorn som är boven i dramat, du har gjort någon miss i hopmonteringen.

Sen är det ju så att en YS är lite krångligare att skruva i än en "vanlig" motor, så känner man sig inte riktigt säker på att skruva i den så ska man nog lämna bort det.
    //Tobbe

Kommentar

• kenneth67
      • jun 2007
      • 2545

hmmm miss njae det går ju liksom inte att göra fel egenteligen ..!
      jag kan väl lägga till att det 2 tankar den gick hemma innan färd till fältet var en helt annan motor än den varit i min ägo ... jäklar vad den drog å gick ... med 13x4 propp så att det var fel i monteringen tro jag inte riktigt på ..
      det som slog mig i första läget var att jag kanske fått lagren till kamaxeln galet .. men föga troligt då man inte kan mer än lägga an dom mot anhållet i botten på lager läget... för övrigt så har jag skruvat i motorer sedan jag var 15 både på fritid samt för min egen överlevnad ... skillnaden är att dessa är mycket mindre .....
      vad jag däremot tro är boven i dramat .. är kamaxeln från början -- då gammla vevhuset var sprucket förbi bakre lagerläget att den helt enkelt har varit lite krokig å därmed spänt i lagren när dessa byttes till nya vilket har resulterat i en total skärning av dessa med följande kam haveri som följd .... bränslet är det iaf inte ... då jag körde med 20% olja samt 25 nitro.. så smörjningen kan de knappast varit .. !
      hur som så hoppas bernt hör av sig så får han ta hand om rep denna gången samt justera in efter konstens alla regler ..
      FM extra 300s 60size
      black horse extra 300s 46 size asp46
      giles 202 3d CRRC40i bensin ..
      p51 pylon (modeltech) TT36pro
      V-MAR cap 231 ex asp120
      jamara corsair os90fs
      ultimate elite series .40 ST51rc
      Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

Kommentar

• Tobbe O
        • maj 2006
        • 1431

Jag misstror inte dina mek kunskaper Kenneth, du har säkert monterat helt rätt, men ibland så ska det ju jäklas :(
        //Tobbe

Kommentar

• kenneth67
          • jun 2007
          • 2545

ja nog har det jäklats ! så till den grad att mitt tålamod börjar tryta lite ....
          men sånt är livet de e ju bara å handla nytt eller ....
          hur som en 70 fyrtakt e beställd av rc maffian iaf ! den lär ju komma snabbare än ys motorn ger ljud ifån sig igen .. å måste ju fasen flyga maskinen me ju !
          FM extra 300s 60size
          V-MAR cap 231 ex asp120
          jamara corsair os90fs

Kommentar

• kenneth67
            • jun 2007
            • 2545

nu vart det ändringar igen .. det blir en tt75 4 takt istället ... lättare å mer kraft än i aspen och tydligen bra mycket bättre kvalite!!
            förhoppningsvis kommer den innan helgen .. sugen på denna nya motor !!
            FM extra 300s 60size
            V-MAR cap 231 ex asp120
            jamara corsair os90fs

Kommentar

• ssn
              • maj 2006
              • 796

Möe problem du har Kenneth.. Otur med motorn... :(
              En TT blir säkert bra! Kört SC, ASP och Magnum länge och har bara gott att säga om dom men jag är ju tvåtaktsgube så deras fyrpluttare vet jag inget om..

Sosen
              What´s Gravity?? (2-Stroke for ever!)

Kommentar

• kenneth67
                • jun 2007
                • 2545

jah då vet man iaf vad dealrna går till ...... skulle kanske köpt en ny ys direkt istället .... det börjar närma sig vad en ny kostar !!
                ....
                operation nerplock skall påbörjas .. sedan har en viss guru lovat å lägga sina "magiska" motor fingrar över den .. en välsignelse av det slaget verka vara vad detta problem barn till motor behöver ..
                FM extra 300s 60size
                V-MAR cap 231 ex asp120
                jamara corsair os90fs

Kommentar

Arbetssätt...