Tjena, är helt grön på det här med förbränningsmotorer, men väldigt sugen på att testa.
Har bara kört med eldrivet (senast en Above All Extra 330 Mini) och börjar lära mig lite grundläggande 3D.
Funderar på att konvertera den till förbrännngs-motordriven. Mest för att testa på, men vill gärna behålla prestanda (harriers, torque rolls etc), är detta möjligt och med vilken motor isf? Funderade på en ASP 25 2 taktare?
Största anledningen till konvertering är att nästa sommar vill jag inte ladda batterier mellan flygturerna, utan bara fylla i tanken...
Och att det verkar spännande med förbränningsmotorer i allmänhet.
Någon som har några tips på motorer, återförsäljare / bra länkar att läsa innan man ger sig in i träsket?
Har bara kört med eldrivet (senast en Above All Extra 330 Mini) och börjar lära mig lite grundläggande 3D.
Funderar på att konvertera den till förbrännngs-motordriven. Mest för att testa på, men vill gärna behålla prestanda (harriers, torque rolls etc), är detta möjligt och med vilken motor isf? Funderade på en ASP 25 2 taktare?
Största anledningen till konvertering är att nästa sommar vill jag inte ladda batterier mellan flygturerna, utan bara fylla i tanken...
Och att det verkar spännande med förbränningsmotorer i allmänhet.
Någon som har några tips på motorer, återförsäljare / bra länkar att läsa innan man ger sig in i träsket?
och är väl idag med alla prishöjningar den billigaste du kan hitta .. .. sök här på forumet så hittar du massor om olika motorer kanske inte så mycket om så små du nu talar om .. man iaf ... billiga motorer i asp kvalitet hittar du hos airmedia aircpro finns massor av andra handlare .. har själv en liten asp28 2 takt som bara går ågår ågår men 3d motor vet jag inte om dom är de dära små
Kommentar