Bensinkonvertering

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LAB
    • dec 2007
    • 634

Hej Packo verkar vara ett riktigt hjärnsläpp du råkat ut för,konvertera till benzin o inte dissel.Hur liten motor kan man konvertera tror du?:thumbup:
    Sur gubbjävel!
    LasseB

Kommentar

• Diesel
      • maj 2007
      • 352

Tjena Lasse.

Enligt min teori så är i stort sett alla motorer konverterbara . Viktigt är att motorn skall ha en förgasare med dubbla nålar. Näst på tur för konvertering är Jan-Ivars motor, en medlem i våran klubb och han har en surpass 48. Men där får jag nog byta förgasare då det är en "bleed" förgasare. Alltså den varianten där man släpper in tjuvluft för att ställa lågfarten.

Och du.... Lung och fin. Jag har inte gett upp diesel-converteringen.

Kanske någon här kan förklara för mig hur stort är hålet på spridaren på en YS DZ140-a . Tänkt att använda en sådan spridare till diesel maskinen.
      Motorer , motorer , motorer, Det är vad som gör livet värt att levas. !

Kommentar

• Diesel
        • maj 2007
        • 352

Nyroth ! vart i vårt avlånga land kan man få tag i "Rimfire" stift ?

Kommentar

• Nyroth
          • maj 2006
          • 721

Vet ingen som lagerhåller rimfire stiften här i Sverige.
          Har köpt själv av Paul Knapp i Arizona, men det finns en del i Europa som säljer dem bland annat detta företag http://www.hemingwaykits.com/acatalog/Ignition.html

mer information om vad som finns,

Mvh,
          Niklas

Kommentar

• Diesel
            • maj 2007
            • 352

En tanke.:stupido2:

Skulle man inte kunna på nåt sätt skruva i kolvtoppen en spetsig tapp som skall vara placerad vid stifthålet. denna skall då hålla ca 0.5mm till electroden på tändstiftet när kolven är i sitt övre dödläge. Alltså ta bort tungan på stiftet och ha den fast i kolven.
            Och då skulle man kunna reglera förtändningen med att öka eller minska spänningen till stiftet beroende på varvtal ? Ju mer spänning på stiftet ju större hoppar gnistan , alltså når kolvtoppen tidigare och tvärt om vid låga varv.

Kurt .... Du är el-uppfinnare.... skulle inte detta kunna fungera ? En trimpott i samband med trottel som reglera spänning .:vroam:

Hej hej.........
            Senast redigerad av Diesel; 2008-11-30, 10:08.

Kommentar

• Diesel
              • maj 2007
              • 352

Och här kommer den "efterlängtade " filmen.[ame="http://www.viddler.com/explore/Diesel/videos/10/"]Viddler.com - OS 120 Bensinare - Uploaded by Diesel@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/65d3db3/@@AMEPARAM@@65d3db3/[/ame]

Kommentar

• georg-g
                • okt 2007
                • 9

Nollager

Spännande, vad köpte du nållager? Jag har en Saito 300 som jag tänker konvertera.

Kommentar

Arbetssätt...