Tradera annons... Vill reflektera lite tankar...

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Palleman
    • nov 2007
    • 353

Tradera annons... Vill reflektera lite tankar...

Kolla in denna annonsen och fundera på vad som står och vad du ser...

Min första tanke är att motorn är stekt, jag tycker den ser ut att ha varit överhettad nåt så in utav hellsingland....

Och den hade säkerligen gjort sig i en helikopter... det kanske är i just en helikopter den var körd senast???
    Mvh Palleman
  • kenneth67
    • jun 2007
    • 2545

alltför många säljer eller byter grejjer som "fungerande" trots att dom är väl medvetna om att det är skrot ...:stupido2: jag tycker det ser ut som inbränd olja .. kanske har den gått på recin ! ...
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

Kommentar

• Robert_s
      • jan 2007
      • 826

kolla på förgasaren ovanför trottelarmen så ser det ut som en spricka....
      den har väll suttit i modell med ingen luftgenomströmning i kåpan.
      det ser ut som han har misshandlat den med en borrmaskin också i ena ljuddämmpar hålet, lite som finn fem fel:sarcastic:
      Bifogade filer
      //Robert Söderberg
      Futaba - "We put the future of R/C in your hands."

Kommentar

• Palleman
        • nov 2007
        • 353

Ursprungligen postat av kenneth67
        alltför många säljer eller byter grejjer som "fungerande" trots att dom är väl medvetna om att det är skrot ...:stupido2: jag tycker det ser ut som inbränd olja .. kanske har den gått på recin ! ...
        Jag var också inne på det först... men om man kollar noga så syns "metallicen" i det mörka området i ovankant cylindern och på toppet vilket skvallrar om överhettad lack...

Tycker så *****s synd om den stackaren som ropar in denne motorn..

Bara av ren nyfikenhet... är det någon här som provat att köra en glidlagrad motor i helikopter??? Mest nyfiken på livslängden :sarcastic:
        Mvh Palleman

Kommentar

• sundqvistjohan
          • jul 2006
          • 1289

Jag har själv en blå OS 46 LA. Den har jag kört med i snart tre år i min Twist 3D 40. Ca 200 flygningar och över 50 timmar i luften. Min motor ser ut som ny, inga missfärgningar överhuvudtaget. Motorn i annonsen har nog gått rejält varm.
          Medlem i Suomen ilmailuliitto (SIL) = Finlands flygförbund (FFF) = Finnish Aeronautical Association (FAA)
          Min hemsida http://johansundqvist4.googlepages.com/home

Kommentar

Arbetssätt...