Dålig Service

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kay.krut
    • jan 2007
    • 929

Hmm.
    Nej nu jäv..r vill jag se något positivt. Varför inte skriva lite om trevliga bemötanden. För det finns väl annat att skriva om än ett sketet handtag på en väska. Tänk om vi kunde berätta om alla dom gånger när vi blir trevligt bemötta trots att vi själva klyddat till det.
    Själv köpte jag en elmotor med fartreglage och acce, ja hela härligheten, av Hobbyborgen för ett par veckor sedan. Naturligtvis så missade jag märkningen på fartreglaget och köpte ett för litet. " Det där fixar vi omedelbart" säger innehavaren Olle på Hobbyborgen och dagen efter ligger det ett nytt fartreglage i brevlådan. Och jag som inte fått iväg det andra än !
    Det räddade min dag.
    Tack för att jag fick ta er tid.
    Kay krut

Kommentar

• tomasstrom
      • jun 2009
      • 136

Har också väldigt god erfarenhet av Hobbyborgen. Köpte en radio av dem och bruksanvisningen som var med var på tyska. Fick en engelsk skickad till mig omgående. Hör till saken att jag köpte den på ett Jet-meet och polaren handlade en modell och erbjöds 500kr rabatt på deras billigaste radio (ej med display etc). Eftersom han inte ville ha någon radio frågade jag om jag inte kunde få det erbjudandet när han handlade modell och ta rabatten på en dyrare radio. Jovisst sa Hobbyborgen. Det går bra det också. Glad över radion och trevlig personal

Kommentar

• Baua
        • nov 2009
        • 856

Hej alla!
        Bra service ger MBS Models och RC-flight.
        Finns säkert fler.

Hils
        Magnus

Kommentar

• tomasstrom
          • jun 2009
          • 136

Japp RC-flight har hjälpt mig också och varit väldigt trevliga. Snabba dessutom! Rena dustin i RC världen

Kommentar

• Per P
            • jun 2007
            • 1286

Kul att någon har bra erfarenhet av HobbySorgen.... Vilket stolpskott han är, och det har jag sagt till honom...
            Men men, alla kan ändra sig, så han kanske skärpt till sig nu...
            Våga vägra Powerbox!

Futaba T26SZ

Kommentar

• bokis
              • maj 2006
              • 5041

Minicars å Jakob där,en klippa..Amir på HAB som hjälpte mig med servon häromdagen,Aircpro när jag fick hjälp med elmotorerna häromvecka,lista kan göras lång..
              // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
              (nu även med biskvier!)

Kommentar

• TommyzT
                • jan 2009
                • 578

Mikrokopter.nu är mkt bra att ha å göra med. Jag vill även passa på att tacka ICA´s köttdisk.

Kommentar

• simonarvestrand
                  • jan 2012
                  • 3850

Får då passa på att tipsa om den kanske bästa butiken att köpa helikopter delar av i sverige RubinRc.
                  Otroligt bra Hade ett gyro som visade skumma fenomen , skickade upp det till honom och dagen efter fick jag
                  ett nytt som jag kunde ha under tiden som tillverkaren kollade upp mitt. hur många gör så `?

Obs han säljer även lite plankflyg även om det är lite.

Kommentar

• ewalds
                    • jul 2009
                    • 532

Jag har faktiskt inga dåliga erfarenheter från någon jag handlat av. Har i o f s inte haft några större beskymmer med leveranserna heller, allt har funkat. Tycker att man får bra bemötande över lag och "stolpskotten" får väl räknas som undantag? Sen, som någon skrev, vad gäller garantianspråk o s v finns det ju alltid två sidor av det hela. Ibland måste man ju se det även ur säljarens synvinkel. Inte alltid helt enkelt, det där.

/Micke
                    Senast redigerad av ewalds; 2012-08-28, 07:22.

Kommentar

• wesse
                      • maj 2007
                      • 5864

Vill tacka Klavins för trevligt bemötande mot mig.

Kommentar

• simonarvestrand
                        • jan 2012
                        • 3850

Jag har råkat ut för hela 3 rcbutiker i sverige som verkligen inte skött saker på ett bra sätt.
                        men det är garanterat inget som gör att jag hänger ut dom på nätet. det kan ju bero på precis vad som helst.
                        sen om någon frågar mig vad jag tycker om en butik så berättar jag givetvis.

Men att hänga ut någon på nätet är enligt mig rätt lågt.

Kommentar

• Jode
                          • sep 2008
                          • 290

Min erfarenhet: RcFlight=Bra FK=dåligt HK=bäst

Det handlar inte om att "hänga ut" någon.
                          Ett forum är ett ställe där man diskuterar och delar med sig av erfarenheter.
                          Om man bara hade delat med sig av bra erfarenheter hade utvecklingen gått betydligt
                          långsammare. Om man gör rätt för sig och sköter korten rätt kommer heller ingen skriva dåliga saker.
                          Senast redigerad av Jode; 2012-08-28, 14:53.

Kommentar

• McRegor
                            • maj 2006
                            • 7943

Har i stort sett uteslutande haft bra erfarenheter av de svenska Internet-shopparna hittills - och även de utländska.
                            Svenska shoppar:
                            * Autopartner - Bra
                            * FK - Bra
                            * MFT - Bra
                            * Östersunds Modellhobby - Bra
                            * JPs Hobbyverkstad - Bra
                            * RC Flight - Bra
                            * RC Teknik - Bra

Sen har jag säkert också handlat från andra också men dessa är de som just nu dyker upp i minnet.

Utomlands har jag bl a handlat från dessa och det har också fungerat bra:
                            * Lindinger (AU) - Bra
                            * Giant Shark (UK)- Bra
                            * Micron Radio Control (UK) - Bra
                            * E-hirobo (HK) - Bra
                            * Hobbyking (HK) - ofta billigt och har fått prylarna men rätt lång leveranstid, inte längre speciellt billig frakt och tveksamma möjligheter att reklamera gör att totalbetyget ändå bara blir OK
                            Som sagt - har nog i stort sett aldrig haft några problem förutom några mindre bra produkter från Hobbyking.
                            Hälsningar
                            Roger

Kommentar

• Poteta
                              • jun 2006
                              • 603

Ursprungligen postat av Jode
                              Om man gör rätt för sig och sköter korten rätt kommer heller ingen skriva dåliga saker.
                              Det där stämmer bara i en perfekt värld.
                              Så länge det finns forum kommer det alltid finnas kunder som känner sig trampade på tårna, trots att handlaren kanske har rätt. Jag håller med Simon, att hänga ut någon på forum för struntsaker är inte ok.

Kommentar

• multipass
                                • aug 2011
                                • 270

Ursprungligen postat av McRegor
                                Har i stort sett uteslutande haft bra erfarenheter av de svenska Internet-shopparna hittills - och även de utländska.
                                Svenska shoppar:
                                * Autopartner - Bra
                                * FK - Bra
                                * MFT - Bra
                                * Östersunds Modellhobby - Bra
                                * JPs Hobbyverkstad - Bra
                                * RC Flight - Bra
                                * RC Teknik - Bra

Sen har jag säkert också handlat från andra också men dessa är de som just nu dyker upp i minnet.

Utomlands har jag bl a handlat från dessa och det har också fungerat bra:
                                * Lindinger (AU) - Bra
                                * Giant Shark (UK)- Bra
                                * Micron Radio Control (UK) - Bra
                                * E-hirobo (HK) - Bra
                                * Hobbyking (HK) - ofta billigt och har fått prylarna men rätt lång leveranstid, inte längre speciellt billig frakt och tveksamma möjligheter att reklamera gör att totalbetyget ändå bara blir OK
                                Som sagt - har nog i stort sett aldrig haft några problem förutom några mindre bra produkter från Hobbyking.
                                Hälsningar
                                Roger
                                jaha..det var ju bra..det finns ju annars risk att man stöter sig med någon.
                                /R

Kommentar

Arbetssätt...