Att köpa bra och billigt.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pgrts

• jun 2006
    • 2015

Man får vara rätt så duktig att tyda referat på nätet.
    Att kolla vad andra tycker om en produkt är nog det minsta man bör göra.
    När det står att "allting är jättebra - MEN - man bör byta ....................." - då inser i alla fall jag att det inte är något för mig.
    Men håller definitivt med många om att mpx och eflite parkzone är rimligt vettiga grejor som bör hålla ett tag även om komponenter hos dem kan paja med ovarsam behandling.

Kommentar

• Mr X
      • apr 2007
      • 1055

Köpte en Starmax F9F Phanther från en känd svensk firma och den flög som en dröm.
      Tyvärr råkade jag ta fel ca-lim vid en lagning så vingen kokade bort men det var ju mitt eget fel.
      Saknar fortfarande den kärran och kvaliten på servon och flyg var klart på topp.
      RC Åland
      RC Åland på facebook
      På tok för många flygande saker.

Kommentar

• Krålle
        • okt 2010
        • 110

Det var roligt att höra, min kanske flyger bra den med. Jag hade nog bara otur som fick ett dåligt exemplar.
        Det jag inte fattar är hur man tänker när man limmar fast servon som sedan måste centreras med mottagaren,
        det vore ju bättre om dom var lösa så man fick limma dom själv.

Kommentar

• sopwitharna
          • aug 2012
          • 19

Den var snygg, skall kollas in noga, tack!

Kommentar

• henke2
            • mar 2011
            • 3188

Ursprungligen postat av sopwitharna
            Den var snygg, skall kollas in noga, tack!
            (Inte mina bilder) Ur kartongen... (560gram för mitt exemplar)

Efter lite arbete

Superhero

Kommentar

• darkling76

• dec 2011
              • 236

Ursprungligen postat av helifanatic
              har en kompis som köper en hel del modeller o alektronik från hobbycity o hitintills kan jag säga att kolla man över grejerna o så innan så funkar dem riktigt bra.är det samma kvalitet som top märkerna självklart inte men kolla pris skillnaden oxå.
              man får vad man betala för ja de är sant till en viss del men sen måste man oxå tänka på att man kan inte pressa en 700kr modell o tro den skall hålla lika bra som en som är byggd från grunden med alla kunskaper.

kan säga en låda med en balsa hög dåligt stansade kostade när de gällde en fin modell 3000kr när jag började med modellflyg o då var det inget finlir med i lådan de fick man köpa till extra .så som klädsel tank hjul linkage så jag är tycker de är fantastiskt att man kan få en kärra för dom priserna man gör idag inklusive det mesta.

men som sagt detta är bara min syn på det.
              Absolut! Jag kan hålla med dig på att det är fantastiskt att de kan göra nåt som ens flyger för de priser de lyckas hålla bla på hobbyking.
              Men en stor grej i det hela, åtminstone i mitt tycke är att försöka gynna i första hand de lokala hobbyhandlarna där man får förvisso får betala nån krona mer men samtidigt bra support och betydligt smidigare vid tex en reklamation och slår du på frakt och ev tullavgift så helt plötsligt så är gapet inte så stort vad gäller slutsumman.
              Tycker personligen att vi ska värna om våra hobbyhandlare i landet för det är guld värt:applouse:

//Pierre

Kommentar

• Krålle
                • okt 2010
                • 110

Ja, jag håller med om att det har blivit mycket billigare, i början på 80 talet kostade en TopFlite Corsair 60 1800kr
                och det var hemsk kvalitè mot dagens byggsatser.

Jag pratade med handlaren och dom skickar nya servon gratis.

// Krålle

Kommentar

• McRegor
                  • maj 2006
                  • 7942

Sen kan kärrorna verka billiga vid en snabb titt om man bara räknar om priset med dollarkursen men lägger man på frakt (rätt dyrt numera från Hongkong), moms + adminavgift så är det plötsligt inte så billigt längre. Då kan man konstatera att man faktiskt kan köpa likvärdiga eller t o m bättre kärror för samma slantar om man handlar från Tyskland, Österrike eller i vissa fall även inom Sverige. För fraktkostnaden är avsevärt lägre i många fall - t o m "gratis" om man överskrider visst varuvärde. Så man skall absolut fundera både en och två gånger och kolla runt bland de europeiska handlarna också.
                  Roger

Kommentar

• helifanatic
                    • jan 2008
                    • 151

Ursprungligen postat av darkling76
                    Tycker personligen att vi ska värna om våra hobbyhandlare i landet för det är guld värt:applouse:

//Pierre

absolut finns flera bra butiker som har grym service
                    handlar av både autopartner rcflight hab o rubin tycker de är kanon.

men finns även kända hobbybutiker som skiter i garantin även på kända märken.upplevt det vid flera tillfällen både på sändare,motorer,servon.
                    o är det nått som bara finns hos dom i sverige men till bra mycket lägre pris på hobbycity brukar jag ta det från hobbycity istället.

macregor helt rätt frakten på vissa saker är jäkligt hög, så man måste som du säger kolla o jämföra men det gäller ju även inom sverige mellan butiker.

men skall man bygga en slit o släng maskin med elektronik som man inte behöver känna sig deppig ifall den stryker med så finns det riktiga kap o göra på just elektronik /motor delen
                    Senast redigerad av helifanatic; 2013-01-18, 19:54.

Kommentar

• Krålle
                      • okt 2010
                      • 110

Provflygning.

Nu har jag flygit med min lilla F9F Phanther .
                      Det gick bra trots att det blåste påtok för mycket.

/Christer

Kommentar

Arbetssätt...