Försäkringsbolaget värderingar ang Modellflyg!!hör&häpna!!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lennart wiklund
    • maj 2008
    • 275

Ingen fara,jag är en snäll människa! Men när man slänger på telefon i örat och inte törs stå för vad man sagt!! Då brinner 25amperen av!!
    Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
    samt.Alfas Sabre f86 Edf,går som ett skållat!
    Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i denna

Kommentar

• henke2
      • mar 2011
      • 3188

Försäkringar är inte bättre än man själv kan eller vågar härja! Jag har alltid fått ut nya prylar när det gäller glasögon och modellflyg med motiveringen att prylarna ALLTID hålls i nyskick. I vissa fall är ju modellflygprylar bättre med lite tid på nacken än nya. Exempelvis en byggd byggsats flyger bättre än en obyggd, en flugen och intrimmad modell är mera värd en en otrimmad, en inkörd motor går bättre än en helt ny. Jag tror de flesta kan hålla med mig om att det är sant.

Jag har aldrig krävt betalt för nedlagda tiden utan haft det argumentet att pruta med, dvs att de kommer billigt undan med nypriset eftersom jag bjuder på min tid jag lagt ner. Sen får man helt enkelt stå på sig oavsett vad någon värderare tycker.

Kommentar

• Timtimtim
        • apr 2012
        • 838

Tråkigt det där men får hoppas det löser sig för dig. Hur fungerar det egentligen med försäkring om jag kraschar mitt plan?

Kommentar

• DanneG
          webmaster
          RCFF - Administratör
          • jun 2006
          • 671

Hmm. Enligt folksam ska man ju välja just dem för att försäkra sina rc modeller så de borde ju veta värdet för dem.

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
          /Daniel Gustafsson

Radio: JR DSX9
          Flyger: Multiplex Acromaster, Sebart Katana(or) Hangar 9 Extra 260 27%
          Heli: E-sky Belt CP
          Bil: Traxxas Slash 4x4
          Båt: Princess med Zenoah 26cc
          01010010010000110100011001000110

Kommentar

• lennart wiklund
            • maj 2008
            • 275

Intressant var har du läst detta?? Måste ju prova att använda det som argument
            Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
            samt.Alfas Sabre f86 Edf,går som ett skållat!
            Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i denna

Kommentar

• helifanatic
              • jan 2008
              • 151

man får ingen ersättning för plan som blir förstörda i samband med flygning är ett tag sen alla bolag gick ihop o tog bort det helt tyvärr

Kommentar

• neu
                • aug 2012
                • 1047

När ändra dom det? Jag prata med en från försäkringsbolaget i början av året och dom täcker allt upp till 40000kr

Kommentar

• DanneG
                  webmaster
                  RCFF - Administratör
                  • jun 2006
                  • 671

Se Youtube klippet

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
                  /Daniel Gustafsson

Radio: JR DSX9
                  Flyger: Multiplex Acromaster, Sebart Katana(or) Hangar 9 Extra 260 27%
                  Heli: E-sky Belt CP
                  Bil: Traxxas Slash 4x4
                  Båt: Princess med Zenoah 26cc
                  01010010010000110100011001000110

Kommentar

• LIP
                    • maj 2006
                    • 1315

Har mejlat till folksam och frågat, återkommer om jag får svar.

Kommentar

• helifanatic
                      • jan 2008
                      • 151

Vi ersätter inte
                      • skada som består i självförstörelse, till exempel självsprickor, vittring, färg- eller formförändring eller slitage eller förbrukning
                      • skada genom djur eller insekter
                      • stöld av och skadegörelse på cykel
                      • skada på eller förlust av modellflygplan/helikopter vid störtning, kollision eller annan
                      händelse i samband med flygning

kopierat från folksams hemsida

Kommentar

• Timtimtim
                        • apr 2012
                        • 838

Har ni koll på om länsförsäkringar ersätter om man har drulle försäkring?

Kommentar

• LIP
                          • maj 2006
                          • 1315

Ursprungligen postat av helifanatic
                          Vi ersätter inte
                          • skada som består i självförstörelse, till exempel självsprickor, vittring, färg- eller formförändring eller slitage eller förbrukning
                          • skada genom djur eller insekter
                          • stöld av och skadegörelse på cykel
                          • skada på eller förlust av modellflygplan/helikopter vid störtning, kollision eller annan
                          händelse i samband med flygning

kopierat från folksams hemsida
                          Skall man då tolka det som att det är vilseledande reklam som folksam kör med på TV:n.

Blir intressant att få se vilket svar jag får från Folksam.

Kommentar

• Wulfman
                            • jan 2007
                            • 478

Ursprungligen postat av LIP
                            Skall man då tolka det som att det är vilseledande reklam som folksam kör med på TV:n.

Blir intressant att få se vilket svar jag får från Folksam.
                            Det är vilseledande reklam, var på vippen att byta till folksam då länsförsäkringar ej accepterar modellflygplan / helikoptrar etc. längre enligt ovan. Efter samtal med en handläggare på folksam kunde jag konstatera att deras reklam är ren lögn, dvs. ett steg längre än vilseledande.

Om det är någon som har ork eller tid, anmäl folksam.

Kommentar

• neu
                              • aug 2012
                              • 1047

Jag har inte folksam. Tror att vi har länsförsäkringar men vet att sickan fick en ny quad när det blev på hans naza så den flög iväg. Har för mig att det finns en äldre tråd som handlar om försäkringar och rcflyg.

Kommentar

• simonarvestrand
                                • jan 2012
                                • 3850

Folksam försäkrar dina rcprylar men det är som jag förstått det inget annat än vilken hemförsäkring som helst.
                                Har inget med att det är rc pryl att göra .

Kommentar

Arbetssätt...