Logga in på RCFF

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DennanHMFK
    • maj 2006
    • 1135

Vad är det som gör att man inte kan vara inloggad hela tiden?
    Trots att jag har valt "Kom ihåg"

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
    medlem i HMFK
    www.hallstamfk.se
    min tube: http://www.youtube.com/profile?user=Dennan83

Kommentar

• DrHanke
      • maj 2006
      • 5249

Jag har fått in ett antal rapporter om att det fortfarande stundtals eller hela dagar inte går att komma in på rcflyg.se hur upplever ni det där ute?
      //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• Anders J
        • maj 2006
        • 247

Jag kan bara upprepa vad jag sagt tidigare:

Jag kör bredband från Telia och Google Chrome på stationära datorn, och har inte haft något problem alls.
        Telia och Google mobilt, och inte heller här några problem.

Loggar in flera gånger om dan.
        Oldtimer!

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
          • 7677

Nä, här verkar det numera fungera som det ska...
          Tummen upp!
          Retroholic!

Kommentar

• Lelle
            • aug 2007
            • 1472

Ursprungligen postat av DrHanke
            Jag har fått in ett antal rapporter om att det fortfarande stundtals eller hela dagar inte går att komma in på rcflyg.se hur upplever ni det där ute?
            Det har gått riktigt bra en tid nu, men dom senaste dagarna har det varit tokdåligt. Vissa gånger går det att komma in men så fort du vill kika på något så är det stopp. Sedan är det omöjligt att komma in igen. Har provat med 3 olika webläsare med samma resultat. "väntar på svar från rcflyg",
            och sedan händer inget mera. Bara att vänta i 4-5 timmar så kan du komma in igen och oftast med samma resultat.
            Nu funkar det Hurra!
            /Lelle

Kommentar

• McRegor
              • maj 2006
              • 7942

Har ytterst sällan haft några problem - varken från jobbdatorerna eller hemifrån (Bredbandsbolaget ADSL).
              Loggas inte heller ur som Dennan tycks ha problem med. Så allt fungerar utmärkt...
              Roger

Kommentar

• Medeashusse
                • maj 2013
                • 959

Jag kör nästan enbart via Taptalk och mobilen.
                Har precis samma problem och har kommit fram till att det måste vara servern som har problem.
                När inloggningen fryser så har jag genast kollat andra forum som jag har på lista i Taptalk och då har det inte varit några som helst problem att komma in på dom.
                Kollade även "manuell" inloggning via Chrome men även det fungerade, typ inte alls.
                En liten udda grej är att Taptalk skickar notify till mobilen när det kommer nya inlägg även när man inte kommer åt sidan. Jag kan också öppna och läsa dom, men när jag ska svara så låser sig skiten.
                Men efter en timma eller två funkar allt igen.

Frågan är kanske om alla egentligen upplever det vid exakt samma tidpunkt eller om det sker vid olika tidpunkter för olika användare. Klientfel eller serverfel.

I vilket fall mailbomba serveransvarig och be dom köra några tester och kolla lite loggar.

Jag kör på Telia och Xperia Z
                Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Kommentar

• Lelle
                  • aug 2007
                  • 1472

provar lite det är hanke som lånat lelles konto för att se vad som kan vara fel med att det inte går att nå sidan...
                  /Lelle

Kommentar

Arbetssätt...