Detta eviga tackande

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Flahultarn
    • jan 2012
    • 489

Detta eviga tackande

Jag läser och följer med nöje byggtrådar jag tycker är intressanta. Jag har lärt mig massor och fått mängder av tips på smarta lösningar etc.

Men, jag blir så evigt trött på allt tackande i tid och otid. Trådarna blir så f-bannat långa med alla dessa poster med ett citerat inlägg och ett tack men inget mer som tillför något ytterligare. Ni kan väl åtminstone samla upp dagens tack i en post ist för att generera spaltmeter i tomme. Vill ni tacka personligt finns PM att tillgå!

Missförstå mig inte, jag gillar skarpt det relevanta innehållet.

// Per
  • Thomas
    • jun 2006
    • 7682

Tack tack för inlägget, Per!
    :applouse::sarcastic:
    Retroholic!

Kommentar

• Flahultarn
      • jan 2012
      • 489

Jag inser att jag verkar gnällig och otrevlig och med risk att inte få mer hjälp... erkänner att jag skrev utan att ha räknat till 10... :sarcastic:

Kommentar

• PinDuke
        • jun 2012
        • 494

Ursprungligen postat av Flahultarn
        Jag läser och följer med nöje byggtrådar jag tycker är intressanta. Jag har lärt mig massor och fått mängder av tips på smarta lösningar etc.

Men, jag blir så evigt trött på allt tackande i tid och otid. Trådarna blir så f-bannat långa med alla dessa poster med ett citerat inlägg och ett tack men inget mer som tillför något ytterligare. Ni kan väl åtminstone samla upp dagens tack i en post ist för att generera spaltmeter i tomme. Vill ni tacka personligt finns PM att tillgå!

Missförstå mig inte, jag gillar skarpt det relevanta innehållet.

// Per
        Precis.
        Det är ju skitjobbigt med alla dessa väluppfostrade personer som tackar när dom får ett tips eller råd serverat sig utan att själv behöva sätta sig in i några tekniska detaljer eller lägga massa onödig tid på att läsa manualer när man kan låta andra göra det åt sig...

Kommentar

• Kenneth E
          • okt 2006
          • 3445

Tack för tipset.

Jag tar det åt mig.

Jag tackar härmed alla som hjälpt mig genom tiderna då jag fått hjärnsläpp, tack.

Och till Per för ditt inlägg, TACK!

Kommentar

• pgrts
            • jun 2006
            • 2015

Kan bara instämma - inga onödiga inlägg som inte tillför diskussionen fakta.
            RTFM!

Kommentar

• Kenneth E
              • okt 2006
              • 3445

Nä men nu får ni väl ändå ge er, man måste väl ändå få visa sin uppskattning åt de som lägger ner sin själ i att hjälpa andra.

Om någon hjälper mig så är det väl självfallet så att jag tackar för hjälpen, så är det på alla forum.

Vill man inte ha dessa tack, så får ni väl strunta i att läsa det. Jag tror nog att den som hjälpt till uppskattar all tack han får, det är ju ett bevis på att denna lyckats.

Nej, ryck upp Er alla ni surpuppor, visa hänsyn och var positiva istället åt att detta forum finns.

Vi finns ju här för att sprida våra kunskaper och framsteg om vår kära hobby.
              Balsa regn

Kommentar

• simonarvestrand
                • jan 2012
                • 3850

Ursprungligen postat av pgrts
                RTFM!
                Håller med!
                Detta är ett faktabibliotek inget ställe man skall vara trevlig på !

Kommentar

• adolfss0n
                  • feb 2013
                  • 22

Vet att det finns forum med en tack funktion, som Facebooks Gilla-knapp. Lite snabbt googlande visar att det finns en modul med den funktionen för vBulletin

Kommentar

• Fredrik_W
                    • apr 2012
                    • 355

Personligen så blir jag rätt glad om jag får ett Tack efter att ha skrivit ett långt svarsinlägg. Men vänlighet är ju som bekant på väg ut ur samhället så vi får väl strunta i det på forum också.

Det här är för övrigt en väldigt bra funktion:

Klicka på bilden för större version

Namn: Namnlöst-1.jpg
Visningar: 1
Storlek: 53,4 KB
ID: 495631

// Fredrik W
                    "Ägandets glädje är icke att förringa."

Kommentar

• Lassekar
                      • dec 2012
                      • 279

Otack är världens lön...

Hej!

Kan absolut Inte hålla med trådskaparens intention om att ett uppskattande TACK skulle förstöra trådar i ett forum...

Jag kan gå så lång och säga; Skulle "Hjälpen" bo närmare, skulle jag gärna bjuda på en öl eller mer om jag fått den hjälp/stöd jag så väl behöver. - Den kunskap som hjälparen bjuder på, är många gånger så besparande för mottagaren.

Jag kommer absolut fortsätta att Tacka när jag anser det befogat, för er som tycker det är svårt med uppskattning får därmed ägna er en 10-dels sekund och scrolla förbi Tacket! - Det bjuder jag på! :eagerness:

Trevlig fredag

/Lasse

Kommentar

• Flahultarn
                        • jan 2012
                        • 489

Ursprungligen postat av PinDuke
                        Precis.
                        Det är ju skitjobbigt med alla dessa väluppfostrade personer som tackar när dom får ett tips eller råd serverat sig utan att själv behöva sätta sig in i några tekniska detaljer eller lägga massa onödig tid på att läsa manualer när man kan låta andra göra det åt sig...
                        Tack PinDuke

Kommentar

• Flahultarn
                          • jan 2012
                          • 489

Ursprungligen postat av Kenneth E
                          Tack för tipset.

Jag tar det åt mig.

Jag tackar härmed alla som hjälpt mig genom tiderna då jag fått hjärnsläpp, tack.

Och till Per för ditt inlägg, TACK!
                          Tack Kenneth

Kommentar

• Flahultarn
                            • jan 2012
                            • 489

Ursprungligen postat av pgrts
                            RTFM!
                            Tack pgrts

Kommentar

• Flahultarn
                              • jan 2012
                              • 489

Ursprungligen postat av simonarvestrand
                              Håller med!
                              Detta är ett faktabibliotek inget ställe man skall vara trevlig på !
                              Tack Simonarvestreand

Kommentar

Arbetssätt...