Billig Gimbal nått att ha?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Peter_L

• feb 2013
    • 179

Ursprungligen postat av Quaddaren
    I mitt fall styr jag min direkt från rx utan att gå igenom Naza.
    Så tänkte jag göra också, men jag upptäckte att jag kopplat in den på fel kanal i mottagaren. När jag flyttade den så råkade jag sätta kontakten fel (3 lösa kablar med hylsor, därför gick det enkelt att förväxla dom) och röken pyste ur direkt. Så var vaksam när ni kopplar in gimbalen.

Kommentar

• Quaddaren
      • apr 2013
      • 177

Ja det är svårt att se på kortet vad som är vad. Man kan också få olika beteenden på 2 lika gimbals. Har lagt mina så jag styr dom via en kanal med en trimpot. Den ena rör sig stegvis efterhand som jag klickar på trimen, och den andra rör sig sakta efter första trimklicket och stannar inte förrän jag klickar tillbaka. Likadant åt bägge håll. Inget stort problem men man får hänga med på den som rör sig hela tiden så den inte går i ändläge.

Kommentar

• Steflo112
        • jan 2013
        • 347

Ursprungligen postat av jpson67
        http://www.ebay.com/itm/DJI-Phantom-...3D151121100969

Nån som har provat nått med denna variant av gimbal?
        Jag har köpt en exakt likadan och den fungerade direkt ur lådan.
        Den är färdigmonterad, bara att sätta på gummifötterna och "monteringsplattan", plugga in balanseringskontakten.
        Jag kopplade även in en kanal rakt från mottagaren för att tilta den med en pot på sändaren. Hur grymt och bra som helst.
        riktigt nöjd med resultatet.

Kommentar

• jpson67
          • jul 2014
          • 21

Frågan är om jag som är helt ny på detta klarar denna installation

Kommentar

• Steflo112
            • jan 2013
            • 347

Ursprungligen postat av jpson67
            Frågan är om jag som är helt ny på detta klarar denna installation
            Det kan Du garanterat. Det var verkligen en plugg-and-play-gimbal.
            Min var med ett Martinez-kort version 3. Googlade upp layouten, kopplade in en (1) tråd från mottagaren till gimbalen. La upp kanaien i Taranisen. Fungerade direkt. Jätte-enkelt, det löser Du. Annars är det bara fråga här på forumet. Det finns många här som kommer hjälpa dig. Lycka till.

Kommentar

Arbetssätt...