Frågan är hur likt corrosion X biltemas http://www.biltema.se/sv/Bat/Kemikal...y-Marin-36323/ är.
Fukt, snö och vatten men ändå vilja köra?
Kollaps
X
-
Vågar man spruta in det i mottagaren och motorerna tro? Eller på batterilontakten för den delen?Frågan är hur likt corrosion X biltemas http://www.biltema.se/sv/Bat/Kemikal...y-Marin-36323/ är.Kommentar
-
Hmmm. Råger...
Har du aldrig flugit hang vid havskanten??
Där ÄR det blåsigt, och det händer (andra!) ibland att kärran tar sig ett dopp i blöjan blå...
:lollypop:Retroholic!Kommentar
-
Det är alldeles för långt kvar tills det blir fint väder och jag har en tendens att snöa in på saker och hur ska jag då kunna hålla mig borta för en så simpel sak som vädret
.
Kommentar
-
Thomas - nej, det har jag tyvärr aldrig gjort. Men nu tror jag inte att det var den typen av flygning som avsågs med den ursprungliga frågan... Men jag har flugit väldigt mycket vintertid under mina ca: 45 år som RC-flygare utan andra specialattiraljer än en sändarsäck (och det bara under senare år - när man var yngre så behövde man inget sånt "bjäfs").
Och "Alldeles för långt kvar till fint väder" ? Hmmm - jag flög ute både i fredags och i går...och till på köpet utan sändarsäck (kvarglömd hemma tyvärr). Men visst har jag flugit under vinterdagar med behagligare väder än under dessa dagar.
RogerKommentar
-
jo jag har också flugit i helgen men med två småbarn och heltidsjobb så gäller det att dom fina dagarna nu i vinter inträffar på rätt dagar då jag har möjlighet att flyga och lägg på bekymret med att mörkret kommer tidigt. Så det vore fint om man vågade flyga när vädret inte var på topp också kanske inte om det vräker ner men lite vatten i luften fryst eller ej borde vara ok. Och som redan påtalats så är multirotorer känsligare eftersom dom inte har kåpor alla gånger.Thomas - nej, det har jag tyvärr aldrig gjort. Men nu tror jag inte att det var den typen av flygning som avsågs med den ursprungliga frågan... Men jag har flugit väldigt mycket vintertid under mina ca: 45 år som RC-flygare utan andra specialattiraljer än en sändarsäck (och det bara under senare år - när man var yngre så behövde man inget sånt "bjäfs").
Och "Alldeles för långt kvar till fint väder" ? Hmmm - jag flög ute både i fredags och i går...och till på köpet utan sändarsäck (kvarglömd hemma tyvärr). Men visst har jag flugit under vinterdagar med behagligare väder än under dessa dagar.
RogerKommentar
-
Även om det kanske är irrelevant i detta fall så fanns det i alla fall för några år sedan outrunners som var "slutna". Men som sagt - så är ju inte fallet med dom som normalt sitter i multicoptrar eller för den delen även i helisar och vanliga flygmaskiner.
Och som nån nämnde - vill man absolut flyga multicopter när det regnar eller snöar ymnigt får man kanske ta till "glasslåds-tricket"...
Det är nog bättre än att försöka täta det som går med plastidip el liknande.
RogerKommentar
-
Nu antar jag att du menar mig? Jag menade inte att det inte kan komma in vatten i motorn. Det är dock inget problem, eftersom det inte finns några oskyddade ledningar, allt är välisolerat i en borstlös motor. Du kan utan problem stoppa ner en borstlös motor under vatten under gång.Kommentar
-
Kör multirotor nu på vintern och har plastidippat allt, ESC gillar inte p.g.a värmen att plastipdippas så krektskortslack är att föredra på dem. Alternativet är som i länken "finnen" gav att epoxy limma reglagen. Vill nog hävda att båten som jag kör i saltvatten har betydligt värre problem än mina multimaskiner eller flygmaskiner...//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***Kommentar

Kommentar