Skön inställning..........not!!!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • flightlight
    • maj 2006
    • 27

Jag tror ni har misast poängen.
    Att man på Barkarby bara får flyga om man är medlem i SMFF beror nog på försäkringsbiten.
    Om man skall flyga inför publik så måste man försäkra sig. Om man inte vill leva farligt för det har kollat för att ha flyguppvisning i Vinterstaden och det var inte billigt. Om man däremot har förhandlar med smff's försäkringsbolag för att få en uppvisningsförsäkring som tillägg så kostar det bara hälften.
    Vi skall nog inte anklaga SRFK dom vill säkert att alla skall få flyga men inte till vilket pris som helst.
    Vi skall i RCFF vara realister och inte anklaga andra dom gör säkert det dom tror är rätt tills motsatsen är bevisad.

Kommentar

• ssn
      • maj 2006
      • 796

Hmmm Min försäkring är mer än din försäkring! Så de så! Smff har fixat sig ut i Blåsväder.... Inte helt första gången.... SRI fanns för ett antal år sedan....

Sosen

Kommentar

• Robin
        • maj 2006
        • 203

En liten undran..

Är inte flygningen på skaladagarna I stort sett bara tävling??

Å bildades inte RCFF för att främja de som inte ville vara med och tävla?
        Ville man ha chansen att vara med och tävla så skulle man vara med i SMFF å ville man bara söndagsflyga så var man med i RCFF..

Har jag fått detta helt om bakfoten eller? :oops:
        Blir lite konfunderad.
        Tacksam för svar.

Kommentar

• bokis
          • maj 2006
          • 5041

Jo Robin,du har alldeles rätt.. Men det finns ett lunchprogram oxå..
          Där flög vi lite förra året o det tror jag inte går nu..
          Oche efter tävlandet var vi uppe o flög..
          Vad det oxå handlar om är ju att desto fler olika maskiner som kommer i luften på Barkis ju roligare är det,det ska ju vara lite av en Hobbymässa också är det tänkt..
          Men precis som Roger b.l.a skriver,inte så mycket att hetsa upp sig över,dock var ordvalet kanske inte det bästa!
          // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
          (nu även med biskvier!)

Kommentar

• Robin
            • maj 2006
            • 203

OK. Då är jag med..

Var många år sedan jag besökte skaladagarna... å då var det nog bara tävlandet som man kom ihåg..
            Å att det fanns lite handlare där som man kunde köpa sig ett varsitt gummimotorplan hos... (var nog en jäklans massa år sedan om man tänker efter...)

Kommentar

• flightlight
              • maj 2006
              • 27

Jag uttryckte mig kanske inte klart nog.
              Poängen är den att man skyddar sig själv.
              Om man tar inträde till ett evenemang så är det klart att man ansvarar för publikens väl och ve oavsett om det är tävling eller uppvisning så finns det ingen skillnad .
              Då bör du ha en försäkring och den kostar jag vet.
              Flyguppvisningar har tyvärr ganska höga premier för att man skall vara säker om något händer och det gör det ju bevisligen lite då och då vi får bara hoppas vi blir förskonade i Sverige

Kommentar

• ChristerL
                • maj 2006
                • 1228

Ursprungligen postat av Jakob
                Vad tyckte ni annars om den nya designen på MFN. Jag trodde först det var en helt annan tidning som kom i brevlådan.
                Måste säga att jag blev lite förvirrad också, speciellt när jag läste Kjell Stenboms reportage från Nürnberg (sidan 7):
                Kyosho har sin Jet Illusion DF45 som snart kommer i en synare här i AoH.
                /Christer Landberg

Fw190D9
                Fw190F2
                Hawker Tempest Mk. V
                S29C Tunnan

Kommentar

• Frippe
                  • maj 2006
                  • 226

Ang MFD så tycker jag att alla artiklar kring Aircombat är intresanta.
                  Tycker inte att designen på omslaget blev bättre men heller inte sämre.

Förstår inte varför dom kör med svart/vita bilder.
                  Det finns ju färg....

Kommentar

Arbetssätt...