Ove - typiskt beteende från makthavare när man kritiserar något är att komma med en motfråga - i detta fall "Kan vi räkna med er, Stig och Roger?". Nä - det kan du inte Ove för detta är en av få frågor som jag tycker att styrelsen i RCFF aktivt skall jobba med så att vi kan fortsätta med att utöva vår hobby - det är liksom en grundläggande fråga i en organisation som vill kalla sig RC-flygförbund. Och f ö har ni väl inte överhuvudtaget skickat in några remissvar avseende EASA's "tokeri-förslag". Har jag fel i den frågan så rätta mig gärna för jag hoppas jag har fel.
SMFF har i alla fall tagit tag i frågan - sen hur den drivs och vad resultatet blir vet vi inte så mycket om f n. Det enda vi nog kan vara tämligen säkra på är att våra "kära" myndigheter säkert kommer att lägga restriktioner på oss och då gäller det att kriga för att dessa blir såpass milda som möjligt. Vilket borde vara en grundläggande fråga för förbund som verkar inom området.
Roger
SMFF har i alla fall tagit tag i frågan - sen hur den drivs och vad resultatet blir vet vi inte så mycket om f n. Det enda vi nog kan vara tämligen säkra på är att våra "kära" myndigheter säkert kommer att lägga restriktioner på oss och då gäller det att kriga för att dessa blir såpass milda som möjligt. Vilket borde vara en grundläggande fråga för förbund som verkar inom området.
Roger

Kommentar