Josefin är nu elkonverterad!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JonasH
    • nov 2016
    • 464

Ursprungligen postat av Mr J
    Avkapade engångs kaffeskedar blir perfekta, lätta "scoop".
    Vilket bra tips, tack!

Kommentar

• Kenneth E
      • okt 2006
      • 3445

Hur kan man frysa om man sitter i drag av varmluft? Hellre det än att ta upp hål med skedar för att skapa vakuum.

Ursprungligen postat av JonasH
      Menar du att jag ska borra hål i den fina sittbrunnen? Kommer inte piloten att frysa ännu mer då?

[ATTACH=CONFIG]61293[/ATTACH]
      DS-24 operatör.
      Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
      Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
      FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• JonasH
        • nov 2016
        • 464

Ursprungligen postat av Kenneth E
        Hur kan man frysa om man sitter i drag av varmluft? Hellre det än att ta upp hål med skedar för att skapa vakuum.
        Tänkte inte på det där med varmluften

Kommentar

• McRegor
          • maj 2006
          • 7942

Fast vid flygning på vintern och med den typ av flygning som en sån här kärra inbjuder till så tror jag inte att man måste forcera detta med att fixa ventilation. Flyg 5 minuter och kolla sen batteritemperatur och därefter hur mycket du behöver ladda i acken.
          Roger

Kommentar

• pernstig
            • nov 2006
            • 1184

Jag använder samma enkla metod som Roger för att få en uppfattning om max flygtid, alltså: Flyg några minuter på det sätt du tänkt att använda modellen och notera hur många Ah det går att ladda in i accen. Öka flygtiden gång för gång tills det går att ladda in ca 80% av accens kapacitet efter flygningen.
            /Leif

Kommentar

Arbetssätt...