Helsingborgs Modellflygklubb tar inte emot RCFF-medlemmar!

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bokis
    • maj 2006
    • 5041

Den skrivelsen Oddysseas borde få någon att haja till o lyssna..
    Jag gjorde det i alla fall..
    Det du skriver är ingen rolig läsning men förmodligtvis symtomatisk för resonemanget som är förhärskande inom det cementerade SMFF sverige...
    Tror att det finns i botten en viss skräck för att tappa pengar i slutändan.
    SMFF behöver ju medlemsavgifterna för att finansiera kansliet o lite till..
    Och så vitt jag kan se så sysslar väl de till 99% med tävlingsresultat m.m..
    Just det du skriver,valfrihet är demokrati verkar gå en del spårlöst förbi tyvärr men varken du eller jag tänker ge upp ,eller? :up:
    // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

Kommentar

• Magnus
      • jun 2006
      • 85

Hej!
      Nu måste jag få göra klart några saker! Jag var den förste i styrelsen/klubben som ville att även RCFF anslutna skulle få flyga på vårat fält! Jag är själv medlemm i RCFF och är själv föreståndare för fritt val mellan dom olika förbunden! Det som har hindrat att RCFF anslutna skall få flyga på vårat fält är våra säkerhetsföreskrifter, dom är skrivna INNAN RCFF bildades. Av den anledningen står det att i föreskrifterna att gästflygande piloter skall vara medlemmar i SMFF ansluten klubb, för försäkringens skull!!
      Som sagt så kan en ev ändring bli inom snar framtid.

/Magnus

Kommentar

• odysseas
        • dec 2006
        • 27

Ursprungligen postat av bokis
        Den skrivelsen Oddysseas borde få någon att haja till o lyssna..
        Jag gjorde det i alla fall..
        Det du skriver är ingen rolig läsning men förmodligtvis symtomatisk för resonemanget som är förhärskande inom det cementerade SMFF sverige...
        Tror att det finns i botten en viss skräck för att tappa pengar i slutändan.
        SMFF behöver ju medlemsavgifterna för att finansiera kansliet o lite till..
        Och så vitt jag kan se så sysslar väl de till 99% med tävlingsresultat m.m..
        Just det du skriver,valfrihet är demokrati verkar gå en del spårlöst förbi tyvärr men varken du eller jag tänker ge upp ,eller? :up:
        Vi kämpar vidare och förhoppningsvis leder detta till demokrati.

Kommentar

• odysseas
          • dec 2006
          • 27

Ursprungligen postat av Magnus
          Hej!
          Nu måste jag få göra klart några saker! Jag var den förste i styrelsen/klubben som ville att även RCFF anslutna skulle få flyga på vårat fält! Jag är själv medlemm i RCFF och är själv föreståndare för fritt val mellan dom olika förbunden! Det som har hindrat att RCFF anslutna skall få flyga på vårat fält är våra säkerhetsföreskrifter, dom är skrivna INNAN RCFF bildades. Av den anledningen står det att i föreskrifterna att gästflygande piloter skall vara medlemmar i SMFF ansluten klubb, för försäkringens skull!!

/Magnus

Rätta mig om jag har fel, medlem är han/hon som har betalt avgift både till klubben och SMFF.
          Gästmedlem är: han/hon som har betalt avgift till klubben och SMFF-avgift genom en annan klubb.(Altså är gästmedlem likvärdig klubbmedlem, det ska inte vara någon skillnad).
          Gästflygande piloter är han/hon som besöker fältet för dagen.
          Det du nämner om säkerhetsföreskrifter och gästpiloter gäller inte medlemmar och gästmedlemmar.
          Mvh

Kommentar

• ssn
            • maj 2006
            • 796

Se nedan

Kommentar

• ssn
              • maj 2006
              • 796

Ni håller på med hårklyverier!

Vi (UMFK) har försäkring som gäller för flyg på där avsedd plats som godkänts av UMFK för att vår klubbförsäkring skall gälla...!!!

Är inte er plats avsedd för modellflyg?

Om vi godkänner er som avsedda för modellflyg...Är det OK dårå?

Idiotsnack!!!!!

Sosen..

Kommentar

• Nexus
                • maj 2006
                • 744

Fiender !!!????

Hej Hej RCFF !!!

Jag har läste del av era inlägg jag fattar inte att dom låta inte era åka dit till där som RCFF ???
                det låter som en fiender eller vad ???
                SMFF och RCFF är samma sak ???
                varför dom accptera inte alls det då ???

jag var medlem SMFF också !!
                det spela inte roll vilken av detta klubben som känns ovälkommen dår jag begriper inte på dom nu !!

MVH steve !!

:shock: :shock: :shock: :shock:

:( :( :( :(

:evil: :evil: :evil: :evil:
                Excell 60 2 St
                Heim 10 CC skala Hughes 500 E
                Concept SR
                Modeltech Cap 21 2 st
                Wonder 2 St
                skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
                Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
                Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

Kommentar

• mac77
                  • maj 2006
                  • 513

Lugn lugn, snäll Sosis...

Tror inte Magnus vill någonting annat än att alla med en fullgod försäkring skall få flyga på fältet. Det "byråkratiska" får ta sin lilla tid, iochmed att detta nu är lyft har ju dom "byråkratiska" hjulen börjat rulla.

Om jag nu går skulle gå ur SMFF - då har jag ju ändå kvar mitt RC-cert på livstid! Jag vill se den dagen någon går fram till en modellflygare, som flugit i 30 år och som på äldre dar börjat flyga "osäkert", och tar hans cert/utbildningsbevis från honom, samt förbjuder denne att flyga på fältet.

Problemet kvarstår som sagt i mångas fältregler/(stadgar?) - detta kommer troligtvis(förhoppningsvis!) ändras hos flertalet klubbar framöver.

Tala med varandra - för en dialog på fältet med era klubbkamrater. Fråga var skon klämmer ifall RCFF-anslutna skulle komma och hälsa på.

Ta hänsyn och förbättra!

Kommentar

• ssn
                    • maj 2006
                    • 796

Skickade ett litet mail till Bo Gårdstad.....(SMFF)
                    Han har väldigt högt anseénde i mina ögon...

Få se om det ger ngt....

Mvh
                    Sosen..

Kommentar

• lilja
                      • apr 2007
                      • 1

Angående Helsingborgs modellflygklubb.

Jag vet inte var Ni har fått det ifrån, att vi inte tar emot medlemmar från RCFF som modellflygare på vårt fält. Påståendet är helt felakatigt. Vår gamla bestämmelse har varit att man måste ha ett RC-cert för att få flyga på vårt modellflygfält, och detta har gällt i ca 12 år. Nytt beslut är tagit inför innevarande år 2007 (innan den infekterade debatten på Ert och SMFF forum), vilket lyder; att man skall vara SMFF ansluten för att få flyga på Helsingborgs modellflygfält. Beslutet är tagit för att RC-certet är under omarbetning. Det finns faktiskt de som har dubbelt medlemskap, medlemmar i dels RCFF och SMFF, och naturligtvis är de välkomna att flyga hos oss. Så påståendet att vi speciellt skulle utestänga medlemmar från RCFF är felaktigt.
                      Vad som gäller är då, att också modellflygskunniga personer som inte är anslutna till någon modellflygklubb/organisation inte får flyga på Helsingborgs modellflygklubb. Undantag kan göras om man kontaktar styrelsemedlem och genom honom får gästflyga.
                      Utländska gäster som kommer skall vara anslutna till sitt lands godkända organisation.

Jan Lilja
                      Medlem i både RCFF och SMFF

Kommentar

• ssn
                        • maj 2006
                        • 796

Ursprungligen postat av mac77
                        Lugn lugn, snäll Sosis...

Tror inte Magnus vill någonting annat än att alla med en fullgod försäkring skall få flyga på fältet. Det "byråkratiska" får ta sin lilla tid, iochmed att detta nu är lyft har ju dom "byråkratiska" hjulen börjat rulla.

Om jag nu går skulle gå ur SMFF - då har jag ju ändå kvar mitt RC-cert på livstid! Jag vill se den dagen någon går fram till en modellflygare, som flugit i 30 år och som på äldre dar börjat flyga "osäkert", och tar hans cert/utbildningsbevis från honom, samt förbjuder denne att flyga på fältet.

Problemet kvarstår som sagt i mångas fältregler/(stadgar?) - detta kommer troligtvis(förhoppningsvis!) ändras hos flertalet klubbar framöver.

Tala med varandra - för en dialog på fältet med era klubbkamrater. Fråga var skon klämmer ifall RCFF-anslutna skulle komma och hälsa på.

Ta hänsyn och förbättra!
                        Hoppas att detta framgick av tidigare.. Vi delar fält med fullskalaflyg och är därför extra noga vad gäller försäkringen... UMFK har en egen försäkring för medlemmar som flyger på av klubben avsedd plats och de som är med i SMFF eller RCFF är sås dubbelförsäkrade!
                        MEN! Att säga att de som är med i UMFK +RCFF inte får flyga på fältet på grund av att de inte är med också i SMFF är att hyckla!!!!! Finns ingen laglig grund att vila ett sådant beslut på!!!!!!

Sosen..

Kommentar

• ssn
                          • maj 2006
                          • 796

"Citat Vad som gäller är då, att också modellflygskunniga personer som inte är anslutna till någon modellflygklubb/organisation inte får flyga på Helsingborgs modellflygklubb. Slut citat"

Men anlutna till ngn klubb/organisation är välkommna!? Eller?

Yes Yes Yes....

Tack! Då var det utrett! De flesta hoppas jag är anslutna till ngn klubb /organisation!

Inga mer kommentarer....

Sosen.

(Hmm Läste lite till

Citat "Nytt beslut är tagit inför innevarande år 2007 lyder; att man skall vara SMFF ansluten för att få flyga på Helsingborgs modellflygfält" slut citat Stämmer dåligt med ovan som ni angett!!

(Hur f.n skall ni ha det?)

Kommentar

• mac77
                            • maj 2006
                            • 513

Re: Fiender !!!????

Ursprungligen postat av Nexus
                            Hej Hej RCFF !!!

Jag har läste del av era inlägg jag fattar inte att dom låta inte era åka dit till där som RCFF ???

det spela inte roll vilken av detta klubben som känns ovälkommen dår jag begriper inte på dom nu !!

MVH steve !!

Hi Steve!

Jag vill inte påstå att RCFF och SMFF är i strid med varandra RCFF gör inga aktioner för att förstöra för SMFF. Personligen är jag mest bara fruktansvärt besviken på främst en person SMFF's styrelse och samt dess styrelses svaga och slingrande ställningstagande, även enstaka medlemmar som gärna vill ifrågasätta precis allt gör mig besviken.

Jag är själv medlem i SMFF och RCFF - alla i min klubb är SMFF-anslutna så att säga att jag som RCFF-medlem är i strid med mina klubbkamrater blir tokigt. Alla har vi olika syn på saker och ting, sen att vissa personers destruktiva agerande förstör för alla är ju uruselt.

Det kan bli bra det här så småningom!

Kommentar

• mac77
                              • maj 2006
                              • 513

Re: Fiender !!!????

Ursprungligen postat av Nexus
                              Hej Hej RCFF !!!

MVH steve !!

Hi Steve!

Jag vill inte påstå att RCFF och SMFF är i strid med varandra, RCFF gör inga aktioner för att förstöra för SMFF. Personligen är jag mest bara fruktansvärt besviken på främst en person i SMFF's styrelse samt dess styrelses svaga och slingrande ställningstagande, även enstaka medlemmar som gärna vill ifrågasätta precis allt gör mig besviken.

Jag är själv medlem i SMFF och RCFF - alla i min klubb är SMFF-anslutna så att säga att jag som RCFF-medlem är i strid med mina klubbkamrater blir tokigt. Alla har vi olika syn på saker och ting, sen att vissa personers destruktiva agerande förstör för alla är ju uruselt.

Det kan bli bra det här så småningom!

Kommentar

• ssn
                                • maj 2006
                                • 796

Ursprungligen postat av Magnus
                                Hej!
                                dom är skrivna INNAN RCFF bildades. Av den anledningen står det att i föreskrifterna att gästflygande piloter skall vara medlemmar i SMFF ansluten klubb, för försäkringens skull!!

/Magnus
                                Tack Magnus Du är ljuset i tunneln....

Sosen...

Kommentar

Arbetssätt...