Snart blir det dyrare att handla från Asien

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SniffSwe
    • maj 2016
    • 513

Men argumentationen handlade väl inte om ifall det finns sådana butiker eller inte, det finns såklart även om jag hävdar att de flesta skickar internationellt. Jag vet inte riktigt om du syftar på vanliga butiker utan web-shop eller vad det är för saker du menar att man inte får tag på i Europa till rimlig kostnad, men du verkar så säker att jag inte törs argumentera längre.

Om fler upplever samma problem som Roger så kan man kanske prova detta: https://www.parcl.com
    Dom beställer det man vill ha och sen skickar dom det till dig, går även att kombinera frakt-kostnaden av prylar från flera olika butiker.

Edit: Det är en sorts community men Parcl verkar ha bra garantier ifall nått går galet
    Senast redigerad av SniffSwe; 2018-01-23, 11:01.

Kommentar

• Robert76
      • apr 2017
      • 25

Felk..at land man bor i! Hur som helst så är det bara att börja köpa på sig saker innan man täpper till hålet! Kommer i fortsättningen undvika att köpa något i Sverige i den mån det går, Räcker att tanka bilen i det här jäv..a landet så förstår man hur blåst man blir.

Bästa är ju när man skickar ett skrymmande paket med postnord (20kg 622:50:-)till norra Sverige och det kostar bra mycket mer än att betala frakten för ett komplett avgassystem från Tyskland som kostade 200:- från dörr till dörr. Bara att inse hur lurad man är!
      [COLOR=inherit !important]

[/COLOR]

Kommentar

• Ålänning
        • maj 2007
        • 6809

Ursprungligen postat av Robert76
        Felk..at land man bor i! Hur som helst så är det bara att börja köpa på sig saker innan man täpper till hålet! Kommer i fortsättningen undvika att köpa något i Sverige i den mån det går, Räcker att tanka bilen i det här jäv..a landet så förstår man hur blåst man blir.

Bästa är ju när man skickar ett skrymmande paket med postnord (20kg 622:50:-)till norra Sverige och det kostar bra mycket mer än att betala frakten för ett komplett avgassystem från Tyskland som kostade 200:- från dörr till dörr. Bara att inse hur lurad man är!
        [COLOR=inherit !important]

[/COLOR]
        Näh... du hakar upp dig på smådetaljer nu. =) Ni har saker och ting i Sverige som är väldigt billigt, som tex bilar. Lägg tex på 40% så har du priset av bilarna där jag bor.
        www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• kay.krut
          • jan 2007
          • 929

"Robert76"
          Jag blir lite illa berörd över hur du benämner ditt fosterland. Det land som vi pensionärer har kämpat för och som du kanske också bör göra.

Kay krut

Kommentar

• McRegor
            • maj 2006
            • 7943

Känns lite som att Sverige kanske inte är rätt land att bo i för en del trots allt... Och fortfarande är det ju fritt att lämna vårt land om man inte alls trivs...
            Roger

Kommentar

• ivve
              • nov 2006
              • 736

Förstår inte varför Robert inte flyttar till Kina ??

Kommentar

• bokis
                • maj 2006
                • 5041

Känner igen retoriken från Robert? Tristx2.. Tänk liiite längre eller ta Ivves förslag?
                Nr.2 på kort tid som bakom anonymitet tycker att det är OK att häva ur sig sin bitterhet..
                // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                (nu även med biskvier!)

Kommentar

• Flahultarn
                  • jan 2012
                  • 489

Jag har ett par försändelser från ebay som inte hann fram innan Postnords/myndigheternas nya hantering. Förmodligen ligger de i "karantän" men jag har inte fått någon info öht. Är det någon som fått något under nya praxisen?

Kommentar

• Danne1700
                    • okt 2017
                    • 508

Hamnade fel. Disregard.

Kommentar

• Thomas
                      • jun 2006
                      • 7682

Jag har fått tulla ett par prylar, och fått förhandsmeddelande om det.
                      Sen ligger Tullen på prylarna X antal dagar innan de skickas iväg....
                      Retroholic!

Kommentar

• Peter1
                        • maj 2013
                        • 231

Två av mina paket är enligt appen hos tullen, men efter 3 veckor där tog jag kontakt med postnord. Svaret blev att de inte vet var paketen är. Hos tullen finns de inte kvar längre. Men i appen står det fortfarande att paketen stoppats av tullen. Varför de inte kan meddela att paketen lämnat tullen är märkligt när de uppenbarligen vet att de inte är kvar där. Märkligt eller kanske helt i överenstämmelse med hur postnord fungerat i 2 år.

Kommentar

Arbetssätt...