Försäkring?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hägle
    RCFF - Moderator
    RCFF - Administratör
    • okt 2007
    • 169

Hej alla fundersamma över brister i försäkringsskydd via hemförsäkringen.
    Jag har också undersökt försäkringsskyddet på min försäkring hos LF och är oroad av ändringen.
    Kan precis som Kjell-Åke konstatera att bolaget liksom Trygg Hansa exkluderat modellflyget.
    Mange är styrelsens utsedda för att hantera vårt kollektiva skydd via vårt förbund. Han har kontakterna med IF där vi har vår försäkring. (Det skulle förvåna mig om våra två förbund har olika självrisk, men vi ska undersöka).
    Själv har jag tagit på mig att försöka få LF att hitta en lösning till oss som privatpersoner. Om vi lyckas med LF så kanske andra bolag följer efter. Jag var haft ett första samtal med deras försäkringschef. Vi ska ha en ny kontakt inom kort.
    Hoppas att vi kan få till ett bra skydd även på privat nivå. Allra mest oroande är nog ansvarsdelen som kan få stora konsekvenser.

Tomas Hägle (styrelsemedlem i RCFF)

Kommentar

• Dykarn
      • aug 2009
      • 164

Det låter bra Thomas att ni tagit tag i detta. Hoppas det går att lösa med LF.
      informera gärna vidare här på sidan så vi vet vad som händer.
      Piper Cub va?

Kommentar

• McRegor
        • maj 2006
        • 7943

Thomas - gäller ditt försök alla regionala LF-bolag eller bara det där du bor ?
        Roger

Kommentar

• Hägle
          RCFF - Moderator
          RCFF - Administratör
          • okt 2007
          • 169

Hej Roger,
          Jag har samtal med mitt regionala bolag, men villkoren är gemensamma.
          Lf-bolagen är fristående men mycket görs gemensamt, tex Bankverksamhet och livverksamhet. Priser, bonus, liknade är separata men mycket är gemensamt.
          Jag kommer givetvis att försöka komma fram med ett förslag som passar alla inom LF och kanske kan påverka andra försäkringsbolag.
          Jag vet förstås inte hur det ska gå, men säger eller gör man inget så kan vi bara se på.
          Återkoppling kommer när jag vet mer.

Tomas

Kommentar

• McRegor
            • maj 2006
            • 7943

Gott - och bra jobbat, Tomas !
            Vi håller tummarna.
            Roger

Kommentar

Arbetssätt...