Massbygge 2024?
Kollaps
X
-
Hej Jonas,
Alltid spännande att öppna paketet.
Resultatet ser fint ut.:icon_super:
Kan vi få en bild på kortänden också så att vi kan se vingprofilen?
Klämmorna som du använde för att pressa vingen är proffsiga. Jag brukade lägga paketet med cellplastkärnor och fanér på ett plant bord, sen ett hyllplan ovanpå paketet och till sist ett antal fulla tidskriftssamlare ovanpå. Det kunde leda till att bordet böjde sig och att vingen blev böjd. :BangHead:
Hur snart kan du leverera byggsatser och vad blir priset med plankade vingar?
LarsKommentar
-
Ser lovande ut! :-) Är det egen design? Hur är foam+plankning jämfört med träbygge om man tänker på vikt? Plankas det med 1 mm eller tjockare? Så du skär ut alla trädelar också? Skulle plankningsmaterialet ingå? Numrerade kit förstås. :-D Jag kommer inte bygga en pylon-racer, har lite andra planer oavsett vilket kit det blir, så vill bygga relativt lätt. ;-)
Vad va Woody för nån?www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
-
Den ser fin ut, är det helgerån om man sätter på ställ och har lite mindre hastighet ifall man inte tänker tävla?Kommentar
-
Woody ser ut som en större tyngre kopia på SpeedBob vad gäller bygge och utseende.
Finns kanske nåt kit kvar ute i periferin för den som vill bygga en sån?
Om alla utgår från samma "el-Sting"-look-a-like-kit så kan man väl förändra vad man vill? :-)www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Hej!
Woodien är en Q500 pylonracer, men går att flyga som vilket flygplan som helst!
E2kn har ej ett namn än, men är en egen konstruktion.
vingen har en kärna av vanlig vit frigolit och sedan plankad med 1,5 mm balsa.
Tanken är att köra utan vingbalk, då vingen blir väldigt robust utan mittskarv.
Jag tänker att vingen kommer färdigplankad i byggsatsen, men sedan får man
limma fram och bakkant själv och slipa förstås!Kommentar
-
Hej Jonas!
Hur går det med produktion av E2k? Kan tänka mig att köpa 2 st byggsatser snarast.
It takes two to tango.

/LarsKommentar
-
Hej Lars!
Jag har haft lite ont om tid för bygge, men har mål att
första på prototypen ska bli klar idag och sen provflygning i
kommande vecka! Ligger lite material redan färdigt till
byggsatser och ska köra på kvällar kommande vecka för att
få fram en liten förserie till nästa helg! Ska lägga upp på RC-Shoppens hemsida att man kan förboka modeller.
Mvh
JonasKommentar

Kommentar