Har Ove någon kommentar?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Glawe
    • feb 2007
    • 2126

Ursprungligen postat av Brauer
    Edit: Jag förutsätter att dessa artiklar inte dyker upp i AoH? Det vore ju rent ut sagt förjävligt om en (som bör vara enligt mig) oberoende tidning trycker propaganda.
    Det lär det inte göra. Inte för RCFF's räkning iallafall. Vad smff tänker göra har nog ingen någon aning om
    Mvh / Fredrik Glawe.

Kommentar

• Tom
      • nov 2007
      • 88

Jag har inte varit med i SMFF på flera år pga min negativa bild av organisationen. Det finns en gammal modellarflygkultur och en ny. Det har inget med ålder på medlemmen att göra utan attityd och det sätt med vilket man närmar sig en hobby i förändring. Hela den här historien stinker av den gamla kulturen.

Att publicera illustrationen av de tre målvakterna som lämnar mötet är ungefär så lågt man kan sjunka över huvud taget. Bilden är ett tydligt uttryck för en total underskattning av läsarens förmåga att genomskåda en billig och simpel smutskastning. Pinsamt är ordet.

Kommentar

• bokis
        • maj 2006
        • 5041

Ursprungligen postat av Tom
        Jag har inte varit med i SMFF på flera år pga min negativa bild av organisationen. Det finns en gammal modellarflygkultur och en ny. Det har inget med ålder på medlemmen att göra utan attityd och det sätt med vilket man närmar sig en hobby i förändring. Hela den här historien stinker av den gamla kulturen.

Att publicera illustrationen av de tre målvakterna som lämnar mötet är ungefär så lågt man kan sjunka över huvud taget. Bilden är ett tydligt uttryck för en total underskattning av läsarens förmåga att genomskåda en billig och simpel smutskastning. Pinsamt är ordet.
        Det var nog en av de bättre analyser jag har läst här..
        Huvudet på spiken..Intressant också läsa att man gärna åker till andra klubbar o tar över mötena om de har "problem"..
        Nej,det är just det du skriver som är kärnan tror jag,liksom att det finns ett egenintresse av att få styra,känna makt,inte ett genuint intresse för hobbyn..
        O känner man då att det gungar under fötterna så känns det antagligen angeläget att göra som här har skett för o täta skutan..
        Jag tror dock att det i det långa loppet kommer o lösa sig eftersom jag är en född optimist,dock så börjar klavertrampen från en del medlemmar i SMFF:s styrelse bli så tokiga så det är lätt att tappa det..
        Men jag tror inte att deras attityd kommer att hålla i det långa loppet..
        Rim o reson finns väl med i de flestas ordlista?

Tack! O välkommen till vårt forum!
        // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
        (nu även med biskvier!)

Kommentar

• AM
          Debattglad entusiast

• maj 2006
          • 3464

Lite ljud från Lunds Radioflygklubbs möte då en medlem i SMFF sedan 30 år blir utslängd och i MFN kallad "målvakt".

Personen som tappar behärskningen är Bengt-Olof Samuelsson från SMFF som sedan handgripligt föser ut medlemman ur lokalen.

Mvh
          Ove
          Ove (AM) Nielsen

Kommentar

• birddog
            • maj 2006
            • 23

OjOj.
            Vad är det som händer därnere?
            SMFF Verkar som gamla SS på trettiotalet ju!
            Allt detta bara för att få flyga modellplan?
            Bengt-Olof Samuelsson kanske skulle lägga in sina synpunkter här på sidan,för som det lät på ljudklippet så lät det otäckt ju!!
            Undrar hur många det är som verkligen flyger i SMFF som sitter i styrelsen?

Kommentar

• wesse
              • maj 2007
              • 5864

allt detta gör att jag i dag känner mig nerstämd o lite ledsen..... när jag sedan hörde ljudupptagningen från "rättegången" blev jag bestört så nu har jag Kallat in Slamsugaren Stefan för att producera en tokfilm för mitt humör måste bli glatt o kanske kan en tokfilm få andra lite glada oxå...mina tankar går mycket till min Morfar han va en mycket fin man men allt skulle göra på hans sätt annars va det mindre bra...så nytänkande o förändringar tycker jag är superbra o den lilla tid jag varit med här så inser jag att rcff har nytänkande o det älskar jag..beundrar även dom som orkar o vågar stå på sig för sin sak.. men att vara sams med alla är inte meningen fast vi ska ändå kunna leva på samma planet o då får man vara öppen i sinnet.....

en äldre bil kan ju gå likabra som en ny.. men nog vill jag ha den nya bilen

detta är mina tankar o dom får stå för mig

mvh Wesse en helt vanlig Svensson...nästan

:love: Get high with hovering
              not drugs :love:

Kommentar

• colsson
                • maj 2006
                • 1165

Det här är ju inte klokt! Helt otroligt! :shock:
                / Christian Olsson

Kommentar

• Daniel L
                  • nov 2006
                  • 1250

det var ett ganska extremt möte det ja, tur att vi här på rcff har det så trevligt och roligt.
                  glöm inte bilder och filmer:thumbup:

MVH
                  Daniel L

Kommentar

• kenneth67
                    • jun 2007
                    • 2545

å herre gud ... å va bra att just det klippet finns här ! ursäkta men vilka idi**er har för mig att jag i ett annat inlägg jåämförde smff metoder med hitler å stalin! dvs tvinga på folk en åsikt ! å styra deras "fria" vilja !! tycker dom som då sade att jag hadde fel fortfarande att jag har fel ??? fallet är ganska solklart ! i mina ögon ... det är bra synd att man genom sin klubb är tvingad till medlemskap i detta förbund ... enda sättet är att gå ur klubben .... å det är inte rätt mot klubben ! f*n vilken rävsax !
                    FM extra 300s 60size
                    black horse extra 300s 46 size asp46
                    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
                    p51 pylon (modeltech) TT36pro
                    V-MAR cap 231 ex asp120
                    jamara corsair os90fs
                    ultimate elite series .40 ST51rc
                    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

Kommentar

• AM
                      Debattglad entusiast

• maj 2006
                      • 3464

Egentligen är det hela mycket enkelt.

SMFF slopar paragraf 37 och vips! - Alla problem är lösta.

Vi har ofta hört från SMFF:s styrelse - bl.a. från Lasse "Cub" - att "skaffa Er egna klubbar i RCFF och lämna våra ifred"!

En inte helt genomtänkt kommentar då det i landets klubbar uppkommer önskemål från medlemmarna att man ska kunna välja vilket förbund man som medlem vill tillhöra. Till skillnad från SMFF:s tvångsanslutning är RCFF helt frivilligt - precis som det ska vara. Att frågan väcks i klubbarna är ju en naturlig reaktion på att det numera finns två förbund (produkter) att välja mellan.

Åter igen - slopa paragraf 37 - och valfriheten är räddad. Då borde vi alla kunna leva i harmoni.

SMFF lider av sin vanföreställning att de ÄGER landets klubbar. Lever man som förbund på att enskilda människor i landet stöder den ideologi man som förbund presenterar - ska man vara mycket mer ödmjuk. Bit aldrig den hand som föder dig!

Vi i RCFF avskräcks allt mer att tillhöra en strörre organisation när man riskerar att binda upp sig till en organisationsstruktur som leder till sådana onaturliga tillstånd som råder i SMFF och som med all önskvärd tydlighet framskymtar i händelserna i Lunds Radioflygklubb. SMFF:s fogdar står bildligt talat över landets klubbar och låter piskan vina om önskemålen om valfrihet blir för stora på lokal nivå.

RCFF skulle aldrig komma på tanken att rikta vapnen mot sina medlemmar - de ska vara vassa, skärpta och alltid riktade mot dumhet, orättvisa och översitteri.

Mvh
                      Ove
                      Ove (AM) Nielsen

Kommentar

• Per P
                        • jun 2007
                        • 1285

Vad var det för småbarn som blev så sura att någon inte fick vara med när de inte hade samma åsikt???? Satt de i sandlådan eller vad var det frågan om????
                        Våga vägra Powerbox!

Futaba T26SZ

Kommentar

• AM
                          Debattglad entusiast

• maj 2006
                          • 3464

Det var SMFF:s styrelsemedlem Bengt-Olof Samuelsson som handgripligt körde ut en modellflygare som i 30 år löst medlemsavgift direkt till SMFF.

Mvh
                          Ove
                          Ove (AM) Nielsen

Kommentar

• Snickarjävel´n
                            • aug 2006
                            • 1927

Det här vart iaf vad som behövdes för att få mig att för en gång för alla välja vilket förbund jag vill tillhöra.

SMFF har verkligen visat vart dom står numera och det är inte i samma led som jag!

Tack Bengt-Olof för att du fick mig att bestämma mig.
                            brekdahlssnickeriab.se
                            https://www.facebook.com/pages/Br-Ek...6875076?ref=hl

Kommentar

• Piddos
                              • apr 2007
                              • 52

Man blir ju nästan mörkrädd när man hör detta :shock:
                              Man kan ju undra hur vanliga medlemmar i SMFF reagerar när deras styrelse beter sig på detta vis???

Peter
                              RO

Kommentar

• kenneth67
                                • jun 2007
                                • 2545

efter detta lär nog smff få bli varse det .... inte bara efter det som kommit fram här utan även efter artikeln i tidningen vad tror dom !?? hoppas att flykten blir manngrann! iaf så stor att dom inser vilken jäkla tavla dom ställt till med ...
                                jag menar att en kille som varit medlem i 30 år blir handgripligen utkastad från mötet å dessutom verbalt förnedrad av styrelsen... ja ..... han tar nog ett gäng med sig ur förbundet !! allt detta sätter ju rcff ännu mer på kartan ... som ett ärligt förbund då det nu är bevisat att smff far med lögner å förtal för att svärta ner rcff samt att man använder sig av rena maffia metoder för å få som man villl..... surt sa räven !
                                egen grav gräver man tydligen bäst själv ... å det är väl det dom vill visa !
                                FM extra 300s 60size
                                black horse extra 300s 46 size asp46
                                giles 202 3d CRRC40i bensin ..
                                p51 pylon (modeltech) TT36pro
                                V-MAR cap 231 ex asp120
                                jamara corsair os90fs
                                ultimate elite series .40 ST51rc
                                Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

Kommentar

Arbetssätt...