United Hobbies.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pilotkalle

United Hobbies.

Hallå på er. Nån av er som har erfarenhet an UH? Hur lång tid brukar en leverans ta? Jag beställde ett par plan och lite blandat som avsändes den 2 november från Hong Kong. Leveransen skulle ta 6-21 dagar och jag har inte hört ett smack.

Hur lång tid brukar det ta?
  • kenneth67
    • jun 2007
    • 2545

hoppas du kollade att det du beställde fanns i lager !?? annars så kan du få vänta lääääääänge!
    har du fått kolli nr ?? kan ju va så att paketet ligger för tullgranskning ! då vissa skrytit med att värdet skrivs ner...
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

Kommentar

• loop
      • maj 2006
      • 328

Jag har handlat där och det tog max 1,5 veckor att få hem det
      / Johan
      www.salarfk.se

Kommentar

• pilotkalle

Jodå, allt fanns i lager när jag beställde det och det är skickat. Kollinumret är väl det som det står på deras hemsida,
        "itemnumber xxxxxxxxxxxxxxxx". :cry:

Kommentar

• wesse
          • maj 2007
          • 5864

Ursprungligen postat av pilotkalle
          Jodå, allt fanns i lager när jag beställde det och det är skickat. Kollinumret är väl det som det står på deras hemsida,
          "itemnumber xxxxxxxxxxxxxxxx". :cry:
          när du då söker detta på posten i sverige o det inte finns med där så kanske du helt enkelt har haft otur o ditt paket är borta..skulle det va på detta vis kan du komma till mig o äta bakelser som tröst...

:love: Get high with hovering
          not drugs :love:

Kommentar

• Glawe
            • feb 2007
            • 2126

Du kan tracka nummret på hongkong post. nr paketet lämnat landat tar det ca 2 dagar för planet innan det landar och paketet blir skannat i sverige, då dyker det upp på posten.se. Finns allt i lager har det sällan tagit mig mer än 2 veckor innan det kommit fram efter beställning.
            Mvh / Fredrik Glawe.

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
              • 7677

Mr J och jag beställde en omgång från UH före förra helgen (ca 10:e nov) och fick hem det igår, den 16:e. Allt kom med, utan att ha passerat Tullias nålsöga... Häpp!

Glawe:
              Du beställde ju en Imax B6-laddare, funkar den på balanseringsladdningen? Är väl bara att plugga in balanseringskabeln i avsett uttag???
              Det funkar inte på min, använder UH:s Loong-Max 500 ackar. Står på displayen att förbindelsen är bruten. "Vanlig" laddning utan balansering funkar dock perfekt!
              Retroholic!

Kommentar

• Glawe
                • feb 2007
                • 2126

Har inte testat ännu efterssom jag inte har en kärra till den accen
                Mvh / Fredrik Glawe.

Kommentar

• knas
                  • okt 2006
                  • 206

Ursprungligen postat av Thomas
                  Mr J och jag beställde en omgång från UH före förra helgen (ca 10:e nov) och fick hem det igår, den 16:e. Allt kom med, utan att ha passerat Tullias nålsöga... Häpp!

Glawe:
                  Du beställde ju en Imax B6-laddare, funkar den på balanseringsladdningen? Är väl bara att plugga in balanseringskabeln i avsett uttag???
                  Det funkar inte på min, använder UH:s Loong-Max 500 ackar. Står på displayen att förbindelsen är bruten. "Vanlig" laddning utan balansering funkar dock perfekt!
                  Nu chansar jag bara lite men har du "huvudkablarna" från accet ikopplat också, har för mig jag läst (i manualen till en sådan) att de skall också sitta i under balansladdning.

Kommentar

• Mr J
                    • maj 2006
                    • 4130

Ursprungligen postat av knas
                    Nu chansar jag bara lite men har du "huvudkablarna" från accet ikopplat också, har för mig jag läst (i manualen till en sådan) att de skall också sitta i under balansladdning.
                    Hur skulle den då kunna balansera?
                    Då matar men ju alla 3 cellerna tillsammans...
                    /\/\vh // /\/\r J.

Kommentar

• loop
                      • maj 2006
                      • 328

Om du har en lös balanserare så skall man ha både inkopplade och vad jag har uppfattat an det jag läst om laddare med balanserare så skall både balanserkontaktern och "huvud" kontakten vara inkopplad.
                      / Johan
                      www.salarfk.se

Kommentar

• Mr J
                        • maj 2006
                        • 4130

Det verkar inte logiskt, balanseringen sker väl genom att avbryta laddningen till en cell som har "skenat iväg" och ligger före de andra cellerna? När sen de andra cellerna kommit ifatt och balans är uppnådd så startar laddningen av den cellen igen.

Om man matar alla cellerna tillsammans begriper jag inte hur balanseraren skall kunna göra sitt jobb?
                        /\/\vh // /\/\r J.

Kommentar

• loop
                          • maj 2006
                          • 328

Som jag har uppfattat det så att när man balanseraran så tar man ström från en acc och ger till en annan. Det är väll därför som man kan balansera utan att lada.
                          :idea: Man kan säga att balanseraren är Robin Hood tar från den med mäst ström och ger till den som har minst. :idea:
                          / Johan
                          www.salarfk.se

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
                            • 7677

ska genast prova!
                            Retroholic!

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
                              • 7677

Funkar tydligen sk-t-bra med att ha "alla" kablarna inkopplade! Såväl huvudkablarna som balanseringskablarna.....
                              Retroholic!

Kommentar

Arbetssätt...