Tullavgifter....

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • wesse
    • maj 2007
    • 5864

jäkla tull dom beslagtog hela mig en gång när jag skulle hem från danmark dom tyckte jag såg skum ut sa dom o ändå va ja nykter just den gången... hmm undrar vad dom säger i tullen i amerikat när jag ska ha med mig både en kvinna o ett tjogotal motorer hem 8)

denna tråd börjar bli kanon helt min smak yehhh

Kommentar

• harmon
      • jun 2007
      • 247

Yaapp.. skulle jag oxå ha gjort om jag var handlare.. fast i detta fall var det skrivit men svart penna.. ett nummer som jag oxå hadde på *fraktrsedeln samt på motorkartongen* så det var mitt plan dom fotade..

som sedan tullen i hadde sönder för att dom där småfjollerna till tallefjantarna skulle kunna få in några usla kronor för att få upp nån liten klen statestik..

jag tycker inte att dessa extra kronor som dom nu vill eha e hela grejen e ju nästan värre att dom var tvungen å ligga i kartongen på sin JAKT efter Modellbetekning på planet så dom kunnde fastställa priset..

Så att modellen blev skada å sedan tejpa ihop å hoppas på att den där norrläningen inte skulle märka det ...

Kommentar

• harmon
        • jun 2007
        • 247

hahaha... ja jäklar Tobbe...

nästan så ja Ångrar mitt skryt bling utal där... nu när jag har en så snygg yak på bordet ..

fast bara nästan..

Kommentar

• Tobbe O
          • maj 2006
          • 1431

Allvarligt, ta och kontakta tullen imorrn och förklara ditt missnöje.

Kommentar

• harmon
            • jun 2007
            • 247

Lustit detta.. har en tråd angående nå servon lite längre ner här vart uta 2 dar ca.. omkring 300 träffar..

denna tråd har omkring 300 träffar på ca 2 timmar...

Sitter i rubriken Grabbar.. :lol: :lol:

Kommentar

• harmon
              • jun 2007
              • 247

..

Kommentar

• harmon
                • jun 2007
                • 247

jo skall ringa dom minsan...

jag kan vara riktigt tjuring å vinner d mesta..

off-topic..

Körde 89km på 70 sträcka med lastbil... blev fotat av kamera..
                kom ett himmla fint kort i lådan inom en vecka dom ville man skulle erkänns å skriva under jag skrev inte under erkännde inte alls..

osv... sa att jag inte såg skylten.. mera brev hit å dit..efter 3 veckor var ja inte längre misstänkt för fortkörning.. Å ändå hadde dom ett foto på mig då jag körde 89 på 70..

allt går..

Kommentar

• wesse
                  • maj 2007
                  • 5864

känner en tullgubbe som oxå är nykter alkoholist o han har många roliga historier hur det kan gå till..... en sak vet jag säkert av denna man att tjabba med dom kan bli osällsamt så att säga men valet är ditt...är det en kvinna du pratar med så kan du ju alltid charma henne

Kommentar

• UncleCurtis
                    • okt 2006
                    • 24

Om tullen öppnat paketet skulle du se det så jag tror att det rör sig om en fraktskada.
                    Du borde ha fått ett kvitto av tullen där det står vilket värde du betalat tull/moms på.

MVH

Kommentar

• harmon
                      • jun 2007
                      • 247

Dom måste ha öppnat pkt..

för vart fick dom annars för sig att ja skulle betala 855:- på nått som enligt följesedeln kostar $150..

allt var fasttejpat i lådan inget rörde sig.. var fanken svårt att få upp det ur kartongen.

Men om dom nu har öppnat.. dom borde ha lagt i ett *kvitto att här har vi vart* tycker ja...

Kommentar

• sundqvistjohan
                        • jul 2006
                        • 1289

Ursprungligen postat av harmon
                        Lustit detta.. har en tråd angående nå servon lite längre ner här vart uta 2 dar ca.. omkring 300 träffar..

denna tråd har omkring 300 träffar på ca 2 timmar...

Sitter i rubriken Grabbar.. :lol: :lol:
                        Visst sitter det i rubriken, jag prövade med en häftig rubrik på ett inte alls så märkvärdigt filmklipp en gång - det lyckades. 80.000 tittare och de flesta känner sig lurade på konfekten :lol:
                        [ame=http://www.youtube.com/watch?v=mMPX_EO2iOw]F-14 Tomcat crash[/ame]

Kommentar

• Tobbe O
                          • maj 2006
                          • 1431

När du pratar med dem så kommer dom att kräva att du skickar in ett kvitto typ kontoutdrag el liknande på vad du egentligen har betalat :(

Kommentar

• UncleCurtis
                            • okt 2006
                            • 24

om det inte är tejpat med tullens tejp så är det nog nästan helt säkert inte öppnat. värdet borde stå på kvittot du fick av posten när du hämtade ut och betalade avgifterna, eller fedex fakturen du fick hem i efterhand. vet inte vilket fraktsätt du använde?

Kommentar

• harmon
                              • jun 2007
                              • 247

posten..

men där står det bara va ja skall betala då ja plockar ut paketet...

ja får kolla upp saken i morgon ...

Kommentar

• Tobbe O
                                • maj 2006
                                • 1431

Var paketet tejpat med Tullens tejp?

Kommentar

Arbetssätt...