cmp extra 330L +vilken motor

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Daniel L
    • nov 2006
    • 1250

har gett upp hoppet om den modellen och nu har jag hittat kyosho nya extra 300s. den är lättare och det verkar vara lite bättre kvalite på den också. men det är bara ett litet ploblenm som jag inte är säker på att det är. Är inte sidorodret lite för lite för att kunna flyga lite åt det extrema hållet??

jag hare tänkt antingen en os 55 eller en saito 72 eller en asp fs 61, vilken motor tror ni passar bäst?
    glöm inte bilder och filmer:thumbup:

MVH
    Daniel L

Kommentar

• DaEk
      • aug 2007
      • 411

Kyosho Edge 540 är ju annars ett alternativ. Flyger min med en Saito .91, men en Saito 72 skulle nog också funka, min är för tung för 3d, men annars rätt bra för vanlig aerobaticflygning och landar ganska snällt trotts vikten. Får du den att landa på under 2.5 kg så kan den nog bli kul. En annan har den i klubben med en 70 4-takt tror jag och den hovrar han med, vet dock ej med vilka marginaler.

De flesta av Kyoshos modeller verkar flyga bra. Har hört gott om Extrans flygegenskaper, dock aldrig flugit den själv.
      Mvh David!
      ---------------
      Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

Kommentar

• Daniel L
        • nov 2006
        • 1250

det låter ju trevligt. var väger din edge?
        humm en saito 82 kanske skulle vara bättre fast den är ganska tung men den är ju lättare är 91:an.

MVH
        Daniel L

Kommentar

• DaEk
          • aug 2007
          • 411

Jag tror den väger runt 2.8-3 kg. En Saito 82 skall nog passa som handen i handsken i den. Vet inte varför min är såpass tung, de flesta verkar ju få den på under 2.5 kg...
          Mvh David!
          ---------------
          Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

Kommentar

• Daniel L
            • nov 2006
            • 1250

det kan bero på att din motor väger ca200g mer än 82:an.
            sedan beror det lite på vilken radioutrustning du har i.

AAAAhh vad svårt edgen eller extran.

MVH
            Daniel L

Kommentar

Arbetssätt...