Jag tycker inte att det är speciellt trevligt med bilder i signaturerna, det blir ganska jobbigt i längden med en massa "enradskommentarer" och stora blaffiga bilder, men det är min åsikt, och går det att stänga av så spelar det ju ingen större roll.
Nya forumet
Kollaps
X
-
Jag ska lära dig farsan.
Du har två alternativ när du postar en post i forumen
1. Snabbsvar som är i den rutan under alla inläggen eller...
2. Knappen "Gå till anvancerad" så kommer du in på en större textruta och till höger om textrutan finns smilies
*/redigerad av DrHanke /*
Fixade bildstorleken.Senast redigerad av administrator; 2008-06-20, 21:40.Kommentar
-
Ett smartare sätt (tycker jag) är att ställa om editorn till avancerat läge, då behöver du inte byta varenda gång du skriver ett inlägg.
Det är inte svårt att ställa om det, men den kan vara lite klurig att hitta.
Klicka på "Kontrollpanel" längst upp till vänster på sidan.
Klicka på "Inställningar och alternativ"
Välj "Redigera alternativ"
Scrolla längst ner, där finns en drop down meny där du väljer redigerare, i den väljer du "Utökad redigering - Fullständig WYSIWYG"
När du har gjort det får du lite fler alternativ i editorn, plus en ruta med smilysar ute till höger.
Lycka till! :thumbup:Senast redigerad av Mr J; 2008-06-17, 19:29.Kommentar
-
-
Tyvärr hjälper inte det för jobbets brandvägg/router har stoppat tracert. jag kommer till 3 servrar inom SEMC, kommer inte ens ut på internet.kan du köra en trace mot rcflyg?
Öppna en dos prompt skriv:
tracert www.rcflyg.seKör även en tracert rcflyg.se
Posta loggarna så ska vi se var det smäller nånstans
Jag tror inte att det är nya sidan som är problemet, det fungerade inte heller den senaste månade innan bytet av forum.
m.v.h. //FredrikKommentar
-
De måste ha spärrat den på något sätt. du har testat att gå in på både www.rcflyg.se och rcflyg.se ?/Daniel Gustafsson
Radio: JR DSX9
Flyger: Multiplex Acromaster, Sebart Katana(or) Hangar 9 Extra 260 27%
Heli: E-sky Belt CP
Bil: Traxxas Slash 4x4
Båt: Princess med Zenoah 26cc
01010010010000110100011001000110Kommentar
-
Det finns en länk man kan klicka på, typ "Markera hela forumet som läst", men då blir _hela_ forumet läst. Kan man inne i varje forumdel / kategori eller vad det nu heter välja något liknande? Har sett det på andra äldre forum, men de nyare verkar sakna den funktionen.
Syftar på ett äldre forum jag inte vet vad heter (fd bbs.impreza.nu) som var uppbyggt så att man kunde logga in och ut när som helst och en tråd / kategori / forumdel vart inte läst förän man verkligen hade vart in i varje tråd eller klickat "Markera denna forumdel som läst". Då hade man så gott som 100% koll på vad man läst och sållade bort resten och allt var fräscht och smidigt som f-n. =) (undrar om inte rcflyg är så nu, men jag har ingen koll, för det är så mycket färgade pluppar överallt)
Då vart det smidigt att gå igenom, typ "nej nej nej jo nej jo jo nej". osv. av det som var intressant. Kort sagt: "Nästa Läsa Läsa Nästa" osv osv.
Nu är det mer "öh hm nej hm öh jo nej öh"... alltså "var va jag nu, det är färgat överallt".
(undrar om nån fattade det ovanstående
)
"Nya inlägg" må vara bra, men jag är inte intresserad av hälften av de kateogierna som nämns där.www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar

Kommentar