Nya forumet

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ålänning
    • maj 2007
    • 6807

Hm... Finns det något "switch" nånstans så man kan slå över forumet (för min del)
    till något basic-mode? Det är så otroligt mycket extra lull-lull nu så texten (det
    intressanta) försvinner i mängden. Kul med nytt, men jag håller ett vakanade öga
    på detta...

En annan sak jag märkt är att det är rejält otroligt mycket segare, men det är säkert
    redan "felanmält".
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• McRegor
      • maj 2006
      • 7942

Hej,
      Kan hålla med om att detta är "snyggare" men tyvärr är det också segare. Hoppas ni kan "trimma in" systemet så att det blir snabbare.
      F ö måste nog ändringarna få "sjunka in" och man måste nog navigera runt mera för att se om den användbara funktionaliteten är större vilket den förhoppningsvis är.
      Sen en liten detalj...
      "Skicka svar" och "Förhandsgranska inlägg" borde ligga i omvänd ordning - tycker jag. Vanligtvis jobbar man från vänster till höger och jag brukar ofta använda förhandsgranskningen. Men visst är det en petitess och säkert tycker andra att det är perfekt som det är..
      Hälsningar
      Roger
      PS: Skall jag fortsätta att klaga så är det alltför mycket mer eller mindre statisk info överst på sidan - man måste nästan undantagslöst scrolla ner för att överhuvudtaget se något annat än reklam och chatt...Ja, att klaga är lätt...jag vet. Jämför vi å andra sidan med SMFF-sidan så....ja, jämföra är ju orättvist mot RCFF-sidan...SMFF-sidan vet jag uppriktigt inte vad man skall kalla...
      Edit: Såg att man kunde minimera Chatt-sektionen men allt övrigt tar en attans plats....

Kommentar

• kenneth67
        • jun 2007
        • 2545

ja det ser riktigt bra ut .. verkar vara samma motor som flying gigants .. .. tyvärr så går det ruskigt segt här men inte på giganternas så nån form av "intrimmning" vore lämpligt ..

Kommentar

• Mats J
          • maj 2006
          • 598

Tjusigt!

För mig funkar det bra.

Mvh Mats J

Kommentar

• mulder
            • nov 2006
            • 1033

Hej.

ser ju bra ut,kör hårt /Mikael

Kommentar

• DanneG
              webmaster
              RCFF - Administratör
              • jun 2006
              • 671

ja av någon anledning segar det ner ibland. Vi kollar upp det
              /Daniel Gustafsson

Radio: JR DSX9
              Flyger: Multiplex Acromaster, Sebart Katana(or) Hangar 9 Extra 260 27%
              Heli: E-sky Belt CP
              Bil: Traxxas Slash 4x4
              Båt: Princess med Zenoah 26cc
              01010010010000110100011001000110

Kommentar

• Strömquist
                • nov 2007
                • 216

Ja, hoppas verkligen att kommunikationen med databasen snabbas upp.

Kolla över era "queries", det är lätt att göra dessa lite för inveklade, som i sin tur rackar ner på farten.

Annars så måste jag säga att det har blitt mycket snyggare.

Lycka till.

/Bengan

Kommentar

• Nexus
                  • maj 2006
                  • 744

Ursprungligen postat av kenneth67
                  ja det ser riktigt bra ut .. verkar vara samma motor som flying gigants .. .. tyvärr så går det ruskigt segt här men inte på giganternas så nån form av "intrimmning" vore lämpligt ..
                  javisst jag håller med att det finns segt här nu jag hoppas blir bättre att fixa

MVH Steve

Excell 60 2 St
                  Heim 10 CC skala Hughes 500 E
                  Concept SR
                  Modeltech Cap 21 2 st
                  Wonder 2 St
                  skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
                  Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
                  Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

Kommentar

• Graffen
                    • jun 2006
                    • 74

Klart trögare än det gamla.... alla kan ju inte ha 24 Mb uppkoppling, eller?

Kommentar

• Tejp
                      • maj 2006
                      • 133

Segare går det, men jag är rätt så säker på att det inte har med användarnas uppkoppling att göra utan nått lokalt på servern.

Märker på min nätverksmonitor att när jag trycker på en tråd så händer inget, sen inget, sen näsan inget och tillslut så "rasslar" det till.

Kommentar

• Mr X
                        • apr 2007
                        • 1055

Har lina med 100/10 och forumet är trögt att surfa på så de är nog inte användarnas uppkoppling det är fel på.
                        RC Åland
                        RC Åland på facebook
                        På tok för många flygande saker.

Kommentar

• DrHanke

• maj 2006
                          • 5250

Vi håller på att kolla vad det är som segar ner forumet. Under alla tester har det gått bra men man får aldrig en så bra test som när man låter alla användare köra. Av nån anledning är det riktigt segt i Firefox varför vet jag inte 100% just nu.. Men en liten inkörningsperiod verkar det iaf bli
                          //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• genland
                            • maj 2006
                            • 1228

Ursprungligen postat av Tobbe O
                            Ursäkta mig, men vad var det för fel på den gamla sidan

Håller med Tobbe i hans frågeställning.
                            Verkar som de flesta höjer denna nya sida/layout till skyarna,
                            men själv tycker jag den är segare o f-n så mkt rörigare.
                            Mvh Kent

Kommentar

• McRegor
                              • maj 2006
                              • 7942

Hej,
                              Har en svag känsla av att detta forum - http://rsb.se/arena/index.php - är närbesläktat tekniskt med RCFF-forumet. Jag upplever dock RSB som lite snabbare, dessutom har dom en rätt bra funktion (förstasida i "bildelen") som gör att man utan att behöva scrolla snabbt ser vad som är nytt och "hetast" - http://rsb.se/arena/forumdisplay.php?f=132
                              Kan ju vara nåt att fundera över inför framtida utveckling.
                              Lyckat till Hanke och Danne hälsar
                              Roger

Kommentar

• administrator
                                Administrator
                                RCFF - Administratör
                                • apr 2008
                                • 227

Motsvarande finns längst ner på första sidan... dum placering men chatten fick översta delen.

Ja vi har installerat Vbulletin ett kommersiellt forum (ingen gratis variant) just pga möjligheterna att utvecklas. Att man tycker det är rörigt å så är naturligt då vi månniskor har en svaghet vad gäller förändringar, jag tycke själv under installationen att det kommer bli rörigt men ju fler funktioner man finner desto snabbare och lättare hittar man på forumet. Ge det en liten tid att mogna, låt oss smälta förändringen

Sen är det så att inget är skrivet i sten, man kan ju ändra saker som inte vart så bra

Kommentar

Arbetssätt...