Nya RCFF

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ålänning
    • maj 2007
    • 6809

Ursprungligen postat av kjni

För mig fungerar det som du skriver, dvs pratbubblorna är blå för trådar där det finns olästa inlägg, grå annars. I tråden är rubrikerna fet stil på olästa, normal på lästa. På min startskärm finns en kolumn till hö som listar nya inlägg sedan sist, rubrik i fetstil. Sorteringen är senaste överst i raden. Mina inställningar för kontot är som på bilden Klicka på bilden för större version  Namn: User_Settings_-_Svenska_RC-flygförbundet.png Visningar: 116 Storlek: 82,6 KB ID: 607170Klicka på bilden för större version  Namn: Nya_RCFF_-_Svenska_RC-flygförbundet.png Visningar: 112 Storlek: 21,0 KB ID: 607171

Med vänlig hälsning, Kjell Nilsson
    Jag testade ställa om enligt detta 15 feb och det funkar, men bara i halva forumet. Från Multicopter och ner så är det "nytt" i så gott som alla forumdelar fast de är gamla.

Dessutom visar vissa trådar "senaste aktivitet" och andra trådar "inlägg" (dvs flikarna överst).

Och så får jag följande fel när jag ska lägga till en avatar:
    "Ett oväntat fel returnerades: 'fwrite(): Argument #1 ($stream) must be of type resource, false given'"
    Senast redigerad av Ålänning; 2025-02-18, 18:54.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• turbin
      • jun 2016
      • 384

Hej, om man kollar senaste inlägg så funkar det okej, men om man klickar på längst ner visa alla, så kommer man inte vidare om man inte loggar in!
      Ska det vara så av nån anledning eller!
      Mvh/Matti

Kommentar

• kjni
        Administrator
        RCFF - Moderator
        RCFF - Administratör
        • nov 2009
        • 2032

Ursprungligen postat av turbin
        Hej, om man kollar senaste inlägg så funkar det okej, men om man klickar på längst ner visa alla, så kommer man inte vidare om man inte loggar in!
        Ska det vara så av nån anledning eller!
        Mvh/Matti
        Hej, om du inte är inloggad fungerar inte märkning av vad du läst eller inte läst. Alla sådana "finesser" lagras i din profil och finns kvar i profilen även om du under en period varit utloggad och tittat som "gäst". När du loggar in igen plockar systemet fram det som gällde när du senast var inloggad. Enklast är alltså att alltid vara inloggad....

Sen är ju funktioner i forumet beroende av vad man har för status, dvs den som inte är inloggad ser inte vissa delar och saknar en del funktioner. Den som är registrerad användare och inloggad har många fler funktioner. Ytterligare funktioner finns för den som är registrerad som forumanvändare, inloggad och dessutom registrerad som betalande medlem i RCFF. Då kan man t ex göra omröstningar vid årsmötet.

Bakom allt detta ligger alltså inställningar bakom kulisserna som skall fixas för alla olika användarkategorier. En del av detta följde inte med vid uppdateringen av forumprogramvaran som vi tvingades göra i slutet av förra året utan måste ställas in på nytt. DrHanke som superadmin jobbar hårt med detta så tids nog kommer det att bli väldigt bra.

Fortsätt gärna att lista saker som är konstiga eller inte fungerar så blir det snabbare att se om det går att åtgärda.

Med vänlig hälsning, Kjell Nilsson
        Kjell Nisson, adminlärling...

Kommentar

• turbin
          • jun 2016
          • 384

Tack för svar Kjell, men du skriver att enklast är att alltid vara inloggad! Det funkar inte för om jag lämnar forumet en halv timme och sen kommer tillbaka så är jag utkastad. ????

Kommentar

• kjni
            Administrator
            RCFF - Moderator
            RCFF - Administratör
            • nov 2009
            • 2032

Ursprungligen postat av turbin
            Tack för svar Kjell, men du skriver att enklast är att alltid vara inloggad! Det funkar inte för om jag lämnar forumet en halv timme och sen kommer tillbaka så är jag utkastad. ????
            Hmmm...det beror nog på inställningar i din webläsare. När du kryssar i rutan "Håll mig inloggad" sparas en cookie i din webläsare och så länge den finns kvar skall du inte bli utloggad. Vilken webläsare använder du? Mac? WinPC? Annat?

Kommentar

• turbin
              • jun 2016
              • 384

Jag kör iPad så det är safari.

Kommentar

• turbin
                • jun 2016
                • 384

Men vad har hänt, jo nu när man loggar in och klickar i kom ihåg mig, så fungerar det jag blir inte utkastad som förut. Undrar om inte någon har magiska fingrar eller på annat set ordnat så det fungerar för mig också. En får tacke vem det nu var

Kommentar

• Ålänning
                  • maj 2007
                  • 6809

Ursprungligen postat av Ålänning
                  Jag testade ställa om enligt detta 15 feb och det funkar, men bara i halva forumet. Från Multicopter och ner så är det "nytt" i så gott som alla forumdelar fast de är gamla.

Dessutom visar vissa trådar "senaste aktivitet" och andra trådar "inlägg" (dvs flikarna överst).

Och så får jag följande fel när jag ska lägga till en avatar:
                  "Ett oväntat fel returnerades: 'fwrite(): Argument #1 ($stream) must be of type resource, false given'"
                  Nu verkar det funka att en blå pratbubbla = här finns det nytt!
                  Men det är huller om buller hur trådarna visas som "inlägg" eller "senaste aktiviteten" (flikarna i början på tråden).
                  Kanske ger sig med tiden när cachen blir uppdaterad eller när jag tömt cachen, men det hjälper inte att det är så oredigt för dem som redan inte gillar denna typ av forum.
                  Går säkert att få till med standardinställningar sen när det beger sig. :-)

Kommentar

• Ålänning
                    • maj 2007
                    • 6809

Ursprungligen postat av Ålänning
                    Nu verkar det funka att en blå pratbubbla = här finns det nytt!
                    Men det är huller om buller hur trådarna visas som "inlägg" eller "senaste aktiviteten" (flikarna i början på tråden).
                    Kanske ger sig med tiden när cachen blir uppdaterad eller när jag tömt cachen, men det hjälper inte att det är så oredigt för dem som redan inte gillar denna typ av forum.
                    Går säkert att få till med standardinställningar sen när det beger sig. :-)
                    Doh, nu slutade det funka igen. Halva forumet är oläst, fast det inte är det. Det man läst ska sparas i en databas, inte i cache, om det går att välja. Tog ett tag att hitta det som skrivits sedan senast.

Kommentar

• Ålänning
                      • maj 2007
                      • 6809

Jag får inte ordning på detta forum. Det är superkrångligt att hitta senaste inläggen genom vanliga navigeringen och jag använder det knappt längre just därför. Nu söker jag på sidan efter "i går" och "i dag" samt tex "2025-07" för att hitta nåt. Blå pratbubbla har ingenting med nya inlägg att göra. Hur ska man ställa in? Och om jag inte ställer in, hur är tanken att det ska funka? Jag läser ofta samma sak som jag redan läst tidigare besök.

Kommentar

• Lajbanflygaren
                        • maj 2006
                        • 34

Längst till vänster står det Senaste Inlägg, dom som står med tjock text är dom som du inte har läst. När jag upptäckte det så fungerar det för mig.

Kommentar

Arbetssätt...