Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Det gäller ju o lära sig laddaren när man väl fått den så att man kan ladda vad man har och vissa ackar funkar bättre än andra.
Alla dom här laddarna är väldigt känsliga på Peaken som mäts när acken är klar o peakar cellerna för tidigt så stannar ju laddaren och det är nog det som är problemet med vissa.
Lillbrorsan har kvalitets ackar vilket jag inte har o han laddar precis som McR helt utan problem på allt.
1A tror jag oxå är i minsta laget men det beroro väl på hur många celler o hur mkt. ström man vill ladda med.
Det går ju inte åt så mkt. till bara långsamladdning. :p
Vad räknar ni som kvalitets accar? Jag har en del köpta hitech accar och en del hemmalödade med GP celler på 2300mAh.
Oftast löder jag mina mott-accar själv för att få den kapacitet och konfiguration (form) jag själv vill ha och det har funkat väldigt bra.
Jag har dom där billiga GreenCell ackarna och dom är erkänt dåliga, likaså Dynomax acken som jag har i min sändare har jättemånga haft problem med o ladda så jag är inte förvånad över att min hittar på skit med dom cellerna.
Dock så kan jag ladda dom utan problem med min andra laddare men den har nåt autoprogram som fungerar riktigt bra.
GP är ju bra och brukar tåla att laddas så där är nog inga problem o hitechs mottagarackar kör väl Benny med oxå tror jag utan problem.
Annars så är det väl Sanyo o dom här andra stora märkena det som normalt räknas som kvalitet (lite dyrare celler). Tror det är såna som Benny har i helin.
har själv två st och de är utmärkta laddare, men som bokis säger så kan den flippa ur på nimh programmet och inte alls ladda acken utan tycker efter typ 200mah att det är fullt, ställer man ner den på 300mah så får den plötsligt i 1400mah till på en 1700ack. Sätter man den däremot i en bra ström källa typ "riktigt" kragg e de inte som helst problem, däremot har bokis kommit på ett knep genom att ladda med nicd programmet då funkar det perfa med nimh ackarna och fält batteriet. Dyna ackarna gillar den inte alls, alla säger att ackarna e skit med det är oftast swallow laddaren som har problem att ladda dem (eller motsv laddare), har en orbit laddare som alltid lyckas ladda mina dynamoax ackar... det nya tillskottet i ladd familjen simprop intellispeed fixar ackarna också, men inte min swallow, varför skulle jag vilja veta!
Den där lilla 1A använder jag när jag tar med laddaren hem och ladda mottagaracc eller kamerabatterier. Jag laddar bara över 1A på LiPo, de övriga ligger på 0,2-0,8A.
Dessa accar har jag laddat utan några problem:
- Sanyo (4,8 och 6V)
- Hitec (4,8 och 9,6V)
- Dynomax (4,8 och 9,6V)
- Panasonic (4,8V hemmalödda)
- No-name (4,8V och 6V)
+ lösa kamerabatterier, diverse fabrikat (laddade i par)
Jag har provat laddaren idag och den verkar vara jättebra. Storleken är ett STORT plus. Kanske inte så märkvärdigt för er som har haft Swallow laddare sen ni föddes men för mig är den liten!
de flesta laddarna ser ju ut/har samma funktioner som min swallow ac/dc och swallow advanced. är det samma laddare i olika skal eller är det skillnad mellan dem? någon som vet?
jag ska köpa en lipo-balanserare till min swallow, vilken ska man ha?
Okey, jag öppnade min X-Peak 3 Plus för ett tag sen, gissa vad som stod på kretskortet?
"SWALLOW 2"
Så ja, det är nog samma laddare i olika skal.
Mac77: Testa detta:
Tryck på "Batt type" tills LiIo syns i displayen.
Tryck två gånger på Inc
Det ska nu stå Lithum type i displayen,
Tryck Enter en gång
LiIo börjar nu blinka.
Tryck på Inc en gpng
Där det tidigare stod LiIo står det nu LiPo.
Okey, jag öppnade min X-Peak 3 Plus för ett tag sen, gissa vad som stod på kretskortet?
"SWALLOW 2"
Så ja, det är nog samma laddare i olika skal.
Mac77: Testa detta:
Tryck på "Batt type" tills LiIo syns i displayen.
Tryck två gånger på Inc
Det ska nu stå Lithum type i displayen,
Tryck Enter en gång
LiIo börjar nu blinka.
Tryck på Inc en gpng
Där det tidigare stod LiIo står det nu LiPo.
Hoppas det funkar =)
Testade detta, det enda som kom fram när jag tryckte Inc var: LiIo Discharge
Kommentar