Hjälp Med Köp!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Trigger
    • jan 2009
    • 15

Tja .
    Vill först tacka för att ni alla hjälper till med mina nybörjar frågor, man måste börja någon stans.
    De jag har flygit är trainer el så som cessna 480, mm.
    Första flygningen gick helt ok med start, flygning , landning, "Har aldrig flygit innan detta"
    Så ja jag är nybörjare men tror att med hjälp av den lokala klubben så har jag skaffat mig en ny hobby!
    Nu vill jag bara få ett bra paket, och med eran erfarenhet och kunskap kommer detta bli kanon
    Har ni förslag eller annat så är de välkommet, bättre Safe Then Sorry!

Kommentar

• Robert_s
      • jan 2007
      • 826

Skulle rekommendera en black horses eagel! skit rolig maskin

Kommentar

• McRegor
        • maj 2006
        • 7942

Hej Trigger,
        Fint att höra att du dels flugit lite tidigare, dels har en Klubb i närheten där du kan få hjälp.
        Men trots detta är jag tveksam till flygplansvalet - dock utan att ha sett/flugit just denna ARF-modell.
        En snäll men trevlig kärra i samma storlek är Kyosho Calmato 40 Sports - http://www.modellhobby.com/product_i...oducts_id=2346
        Sätt gärna in en 4-taktare i .52-klassen så har du en jättetrevlig kärra som är helt fri från "hyss" och mycket lämplig som "övergångskärra" från nybörjarstadiet.
        En annan tänkbar kärra - eller snarare ett "koncept" - är någon av "Stick-kärrorna" t ex denna - http://www.modellhobby.com/product_i...oducts_id=4282
        Låt dig inte luras av att den är skuldervingad - det är riktiga buskärror med symmetrisk profil och de är liksom Calmato Sports av enkel konstruktion.
        "Eagle" ser ju ut att kunna vara en variant av "Stick-kärrorna" så den fungerar säkert också bra.
        Slutligen - kan du ändå tänka dig ett "mellansteg" före metanolflyget så är E-Flites Mini Ultra Stick en alldeles förtjusande liten busflygare - http://www.modellhobby.com/product_i...roducts_id=691
        Det är nog den kärra jag personligen flugit flest timmar med under alla de år jag flugit RC - och den kan alltid ligga flygklar i bagageutrymmet vilket möjligen är en av orsakerna - frånsett de trevliga flygegenskaperna. Dessutom av stabil konstruktion och skulle du t ex smälla kroppen så är den förhållandevis lättlagad p g a sin lådkonstruktion.
        Jag tror att du skall välja något som du har hyfsade odds att klara själv - det är alltid roligare att flyga än att laga trots allt. Eller att t o m tvingas köpa ny kärra nästan omgående....
        Bara mina "5 cents" på ditt val av "fortsättningskärra".
        Lycka till hälsar
        Roger
        Senast redigerad av McRegor; 2009-01-25, 09:28.

Kommentar

• jaka
          • maj 2007
          • 1487

Hej!
          En lågvingad kärra som Kyosho Calmato sports är ju inte direkt lämpad för en nybörjare!!
          Bättre då med den högvingde calmaton eller liknande kärror.
          Har fungerat om skolflyglärare i klubben i en j...massa år och sett vad som funkar och inte funkar för nybörjare. Högvingat ska det vara och inget annat!

Kommentar

• McRegor
            • maj 2006
            • 7942

Hej Jaka,
            Jag håller med dig på det stora hela men eftersom Trigger faktiskt inte är komplett nybörjare så kan Sportsen fungera.
            Men eftersom jag numera är hängiven elflygare så skulle jag helst rekommendera något a'la Mini Ultra Stick som 2:a kärra...och den håller förresten som buskärra även för oss som flugit pylon och lekt med dessa flygande farkoster i över 30 år, Jaka...:thumbup:
            Hälsningar
            Roger

Kommentar

• Trigger
              • jan 2009
              • 15

Hej.
              efter läst era svar så kanske jag gått lite fort fram..
              Jag funderar också på att fortsätta köra EL!
              Senast redigerad av Trigger; 2009-01-25, 13:20.

Kommentar

Arbetssätt...