Bec tror jag det heter

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • henke2
    • mar 2011
    • 3188

Ursprungligen postat av senmathal
    Se där! Det fanns en förklaring. Finns det nackdelar med Life jämfört med Lipo?

/Mats
    Ja, dem tål inte lika hög ström in/ut, dem är tyngre, finns inte i lika många storlekar etc.

Men allt kvittar egentligen så länge du har gjort ett aktivt val och har bra anledningar. Jag skriver just en artikel till en tidning om konsten att uppgradera till något sämre. Alltså du behöver inte använda det absolut mest avancerade så länge du har någonting som fungerar. Ibland kan någonting på pappret sämre visa sig vara bättre i praktiken. Så snöa inte in för mycket utan väl något som passar dig.
    Superhero

Kommentar

• Cox
      • sep 2010
      • 229

Ursprungligen postat av senmathal
      Se där! Det fanns en förklaring. Finns det nackdelar med Life jämfört med Lipo?
      De är säkrare än LiPo (när det gäller brandrisken), totalvikten är väl ungefär den samma om man jämför samma antal celler och mAh rating, men LiPo har en lite högre spänning (en för- eller nackdel beroende på vad det skall användas till).
      Kör så det ryker!

Kommentar

• senmathal
        • sep 2008
        • 1802

Tack för svar! Jag har en känsla av att i mitt fall så är prestandan underordnad vad som är mest praktiskt och finns att tillgå. Särskilt när det gäller strömmen till tändningen är nog kraven rätt obetydliga när det gäller effektuttag. Det kan nog sluta med en vanlig NiMh ack på 4,8 v där. Det som dock är bra med Lipo i sammanhanget är väl att dom går snabbt att ladda upp.

/Mats

Kommentar

• henke2
          • mar 2011
          • 3188

Min favoritsak med li-po är att de inte laddar ur sig själva. Det gick utmärkt att flyga stora flygplan med Nicd också men man behövde ladda max 5min innan flygning. Samma med sändaren och nimh, tog slut utan att man använde den, medan med li-po laddar man en gång om året typ

30st nimh
          Superhero

Kommentar

Arbetssätt...