Laddare till 2s

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Matfarsan
    • nov 2014
    • 160

Hittade en PC-laddare med dessa specar 11V 1.64A och 18w
    Skulle denna funka att mata t.ex Icharger eller liknande?

Kommentar

• McRegor
      • maj 2006
      • 7943

Nej - alldeles för låg laddeffekt såvida du inte bara skall ladda väldigt små ackar.

Kommentar

• simonarvestrand
        • jan 2012
        • 3850

Ursprungligen postat av McRegor
        Nätaggregat/laddare till bärbara PCs har i regel utspänningar på typ 19--21 V numera så jag måste nog tyvärr säga emot dig karstena. Förr fanns det bärbara PCs med nätagg/laddare runt 15 V men det är rätt länge sen. Efter övergången till Litium-ackar i de bärbara burkarna så har också spänningen i nätaggen/laddarna ökat. Jag har en gammal laddare till en HP-dator som lämnar runt 15 V men nyare PC-burkar från bl a HP och Lenovo ligger högre idag.
        Denna typ av 12 V-nätagg har jag själv använt - http://www.jula.se/catalog/bil-och-g...ndlare-604149/
        Dock inte just detta men ibland hittar man sådana här till vettiga priser - typ 100 kr eller nåt sånt.
        Roger
        HP 18,5 på många inklusive den jag skriver på nu. dock börjar det komma med lägre spänning nu av nån anledning, har 2 st samsung här båda har 12volt agg , en sony den är på 15v
        så jag skulle säga allt från 12-20v är vad jag har , och det bara i det rummet jag är i nu.

Kommentar

• McRegor
          • maj 2006
          • 7943

Sitter med Samsung, HP, Lenovo och Asus just nu och alla ligger i trakterna av 19 V. Så tänker man använda ett beg nätaggregat till en bärbar PC så bör laddaren klara runt 20 V för de allra flesta nätaggregaten till bärbara för nåt eller några år sen ligger nog i den spänningsklassen. Tyvärr så är t ex iCharger 106B+ bara soecad till 18 V inspänning och man vet ju inte riktigt hur den påverkas av lite överspänning.
          Roger

Kommentar

• freddan_6
            • aug 2006
            • 2655

Ursprungligen postat av McRegor
            Sitter med Samsung, HP, Lenovo och Asus just nu och alla ligger i trakterna av 19 V. Så tänker man använda ett beg nätaggregat till en bärbar PC så bör laddaren klara runt 20 V för de allra flesta nätaggregaten till bärbara för nåt eller några år sen ligger nog i den spänningsklassen. Tyvärr så är t ex iCharger 106B+ bara soecad till 18 V inspänning och man vet ju inte riktigt hur den påverkas av lite överspänning.
            Roger
            Vet inte var gränsen går för 106 men min 208B säger voltage error med 1V för mycket spänning (33V)

Kommentar

• Matfarsan
              • nov 2014
              • 160

Får försöka hitta något nätagg till en stationär och ta 12 volten. Det borde ju räcka till.

Kommentar

• finnen
                • mar 2009
                • 148

Hittar man ett gammalt nätagg till stationär så kan det vara en billig lösning för att få 12V. Det brukar dock kräva lite pill har jag för mig, man måste ha någon slags last på 5V, men det är nog inte så svårt att få till.

Här står en del:

Kommentar

• senmathal
                  • sep 2008
                  • 1811

Ursprungligen postat av simonarvestrand
                  Imax har bra och dåliga exemplar av samma laddare. hade 2st likadana den ena balanserade fullständigt åt skogen och den andra perfekt så jag vet inte hur kvaliteten är egentligen.

Jag rekomenderar icharger och hyperion , det är dom två jag har kvar idag och är otroligt nöjd med.
                  inte dom absolut billigaste laddarna men laddaren är ju nästan det som går mest av alla rcprylar som man har hemma
                  så det kanske är värt att lägga en slant på dom .
                  Det finns en kopia av Imax laddare. Om man kollar hos HK finns både Imax genuine och Imax copy och dom ser vad jag förstår likadana ut.

/Mats

Kommentar

Arbetssätt...