Batteri dött?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • oddname
    • nov 2014
    • 106

11.69, 7.77, 3.88 får jag om jag mäter på samma sätt fast via en inkopplad plugg i balanskontakten och mäter via dess ändar.
    Har försökt ladda då och det har ju gjort lite skillnad ser det ut som?

Kommentar

• McRegor
      • maj 2006
      • 7942

Alltid enklare om du anger cellspänningarna direkt i st f ackumulerade spänningar så slipper alla hålla på med dessa räkneövningar - alltså i ditt fall 3,92, 3,89 och 3,88.
      Balansen i paketet ser ju OK ut men det innebär ju inte att det faktiskt är helt OK.
      Sen kan jag som andra rekommendera en verifierat bra laddare vilket t ex iChargers olika modeller är. Behöver du inte kunna ladda mera än 6 celler så kan du utan vidare välja 106B+ - jag tycker faktiskt mera om den än de lite större eftersom man inte behöver ett separat "balans-kort" utan balanskontakterna sitter direkt i laddaren.
      Roger

Kommentar

• andWho
        • nov 2007
        • 550

Mystiskt... Men det måste nästan vara något problem med anslutningarna mellan laddare och ack. Kolla båda balans- och huvud-kontakten. Ser det bränt ut någon stans?.
        Tips till Roger och alla andra, använd gärna ett separat balanskort som "slitdon", även om det finns direktanslutningar på laddaren. Laddarens kontakter är lite svårare att byta när de blir slitna. Balanskort är enklare att reparera, men så billiga att man bara tar ett nytt när det behövs.
        /A

Kommentar

• McRegor
          • maj 2006
          • 7942

andWho - visst kan man göra som du säger men jag gillar verkligen att kontakterna sitter fast i laddaren så jag tar gärna risken - och hittills har det fungerat utmärkt under flera år. Av det jag sett så verkar det dessutom som att separata "kort" oftare går sönder men dom är ju som sagt enkla att byta ut.
          Roger

Kommentar

• oddname
            • nov 2014
            • 106

Enda jag misstänker är batteriet då mitt andra batteri laddades utan något "oroligheter" från laddaren och enligt förväntad tid.
            Eftersom det är en enkel laddare körs det endast via balanskontakten så huvudkontakten ska ju vara felfri.

Fungerar om man kopplar till quadcoptern, men nivåvarningen kommer igång väldigt snabbt. Skumt nog verkar det laddas nu utan några skumma egenheter från laddaren, kanske bara var så att det var lite obalans och det påverkade lysdioden lite konstigt i den billiga laddaren?

Men ny laddare känns ändå reko, http://www.autopartner.se/laddare-na...06d-ac-12v220v Vad tros om denna? Kommer alltid köra 3S 3000mAh sålänge jag bara har just denna modellen av quadcopter som jag har då inget större får plats.
            Men denna laddaren verkar väl prisvärd? Eller har någon dåliga erfarenheter av den?

Kommentar

Arbetssätt...