Någon som testat dessa batterier?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • McRegor
    • maj 2006
    • 7942

Bäst och bäst men har du XT60 så kommer det att fungera bra.
    Ett par tips dock:
    * Jobba bara med en av polerna (kablarna) i taget och se till att den andra har isolering så att du inte råkar kortsluta nåt.
    * Sätt ihop båda delarna av kontakten när du skall löda så slipper du risken att nåt av kontaktstiften "kantrar" om plasten i höljet blir varm.
    * Jag skulle välja den del av XT60-kontakten som hon-stiften sitter i som kontakt på batteriet så är risken mindre att du får kortis i kontakten via t ex nåt verktyg som kan ligga i närheten av batteriet. Motsvarande på andra kontakter - t ex Deans där dessutom han-stiften sitter helt öppet.
    ...och glöm inte att sätta på krympslangen på kablarna INNAN du löder..
    Och se till att inte värmen sprider sig till krympslangen medan du löder för då blir den svår att få över lödningen sen.
    Och inte minst - krymp på krympslangen direkt sen du lött polen/stiftet och vänta INTE till dess du lött nästa - för då får du nästan bombis en kortis när du löder nästa stift vilket du absolut INTE vill ha.
    Roger

Kommentar

• Matfarsan
      • nov 2014
      • 160

Mycke bra tips.
      Dessa ska jag ta med mej.
      Tackar å bockar

Kommentar

• flygrc
        • aug 2013
        • 329

Ursprungligen postat av McRegor
        Mycket möjligt men jag tror att de flesta är mera hjälpta med att det kostar 120 kr än med 30 km med bilen. Eller t ex 16 l mellanmjölk...
        Roger
        Det kvittar hur du ska få hem varor så kostar det, där av min jämförelse.

Kommentar

• uffe40
          • aug 2007
          • 334

Autopartner har 1300 mah i lager http://www.autopartner.se/accar-batterier/lipo/3-cells

Kommentar

Arbetssätt...