Ladda Lipo utan balanserings kontakt

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • uffe_46

• jul 2015
    • 734

Ladda Lipo utan balanserings kontakt

Hej

Jag köpte i veckan som gick några 2 cells 180ma Lipo för inomhusflyg, men upptäckte när jag kom hem att de saknade balanserings kontakt. När jag försökte ladda i min Skyrc B6AC laddare fick jag felmedelande på balanseringen. Så finns någon work around, så jag kan ladda med denna ??
  • Tobbepostis
    • mar 2011
    • 353

Min laddare som heter e-station BC6HP,kan ladda lipo utan att behöva balansera
    Det är avancerad laddare med display
    Tobbe

Kommentar

• McRegor
      • maj 2006
      • 7942

Har du inget program utan balanseringsladdning ? Det brukar finnas på de flesta laddare.
      Använder du det så skall du rimligen inte få nån sån felsignal som du fick.
      Roger

Kommentar

• kenneth.eriksson.94
        • sep 2015
        • 288

Säker samma som min HKLaddare. Du väljer LiPo och programet Charge eller quickcharge och kan då ladda via banankontakterna utan balansering.

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
          • 734

Njaaa.. har prövat båda lägena och laddaren är fortfarande lika tjurig, se skakigt video klipp

Senast redigerad av uffe_46; 2015-12-19, 11:42.

Kommentar

• bem

• apr 2009
            • 1643

uffe_46,

Enligt tillverkarens SkyRc's hemsida så finns det en mjukvaru-uppdatering (firmware) till B6 AC (och B6 mini samt B6 AC V2) som löser problemet:

1. Add LiHV mode
            2. When charging Lithium battery in charge, fast charge, storage modes, balance connection is not required. And it can be disabled/enabled in system setting.

/Bo

Kommentar

• McRegor
              • maj 2006
              • 7942

Illa att det inte fungerar när laddaren levereras eftersom den bevisligen har vanliga Charge-program.
              Som vanligt rekommenderar jag iCharger eller Turnigy Reaktor (samma tillverkare som iCharger).
              Billigt och synnerligen bra alternativ (samma som iCharger 106B+) om specarna räcker - http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...arehouse_.html
              Roger

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
                • 734

Ursprungligen postat av bem
                uffe_46,

Enligt tillverkarens SkyRc's hemsida så finns det en mjukvaru-uppdatering (firmware) till B6 AC (och B6 mini samt B6 AC V2) som löser problemet:

1. Add LiHV mode
                2. When charging Lithium battery in charge, fast charge, storage modes, balance connection is not required. And it can be disabled/enabled in system setting.

/Bo

Tack det gjorde susen med ny firmware, nu funkar det :eagerness:

Kommentar

Arbetssätt...