Zippy 5800 25C blåser upp sig och blir varma av 5C....
Undvika någon av dessa LiPo-tillverkare?
Kollaps
X
-
Man kan ju prova med att göra en enkel rimlighetsbedömning.
Vi tittar på bilden

True 150C 6500mah och kablar som ser ut att vara kring 4mm2. Räknar vi ihop 6.5*150 får vi fram 975Ampere som de menar fungerar kontinuerligt.
som referens infogar jag en säkring på 1000A

När man klurat kring detta kan man ju fråga sig om just den säljaren är den man skall fråga om livstids garanti.
just sayin.SuperheroKommentar
-
Om du ska flyga vanligt, så ska du ha dubbla "tillverkar-C" eftersom tillverkare för det mesta ungefär dubblar siffran. Ska du flyga i kyla blir dina ackar sämre, bäst är ju om du stoppar dina ackar i kylen/frysen och mäter Ri, sämst är att gissa att du behöver dubbla siffran igen. Om du tänker dra 40A i kyla behöver du i så fall ackar specade för 160A, men i verkligheten 80A.
Om du kan isolera dina ackar med t.ex. depron, bubbelplast eller liknande så mår de bättre. Har du plats att bära ut dem i fickan är det bra, större ackar brukar jag ha i en kylväska, den isolerar mot kyla också och håller ackarna varma.fredrikKommentar
-
Nu är det ju inte så relevant att jämföra med en högspänningssäkring. Kolla hellre en bilsäkring 100A eller 300AMan kan ju prova med att göra en enkel rimlighetsbedömning.
Vi tittar på bilden

True 150C 6500mah och kablar som ser ut att vara kring 4mm2. Räknar vi ihop 6.5*150 får vi fram 975Ampere som de menar fungerar kontinuerligt.
som referens infogar jag en säkring på 1000A

När man klurat kring detta kan man ju fråga sig om just den säljaren är den man skall fråga om livstids garanti.
just sayin.
Bilsäkringen för 100A bränner av cirka 3mm2 när den går. Det blir väldiga förluster i batteriet i och för sig med dessa klena kablar för allt över 100A. Med en kontakt som är god för 40A........fredrikKommentar
-
Ackarna ska vara i en FireFLY6 som ska göras om... den kommer använda Tiger Motors 4S-motorer som ska köras på 6S med andra proppar (kolfiber). Något som Tiger har OKat att fungerar. Vad de drar vet jag dock inte med 6S. Så det är lite hmhm där än. Men med 4S drar de inte mycket ström. Ska räkna i helgen och se vilka TP-ackar det blir. Ska se var jag kan placera en sån där 1000A-säkring. :-Dwww.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Hobbyking har en väldigt nimm lösning på säkringsfronten...

http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...arehouse_.html
SuperheroKommentar
-
Kommentar

Kommentar