Kul att du frågar, jag stod i valet och kvalet om jag skulle bygga ubåten torr med massa luckor eller våt med ett rör som wtc. Det som avgjorde var att ubåten hade blivit för tung att hantera genom att bygga den torr, jag hade faktiskt all utrustning från min tidigare Typhoon som jag skrotade, där fanns 7 liters trycklufttank, regulator, kompressor.......ALLT slutade med en vikt kring 100kg, det hade kunnat fungera men kräver special vagn för transport och insättning och uttagning ur vattnet för samma resultat som den lättare varianten. Jag tog kontakt med OTW design och rådgjorde med Robert där och vi kom fram till att de bygger en större WTC variant åt mig som kommer spara mig cirka 50 kg från ubåtens beräknade vikt på cirka 70kg. Tanken fungerar så att det finns en soleoid ventil som öppnar och stänger för vattnet till pumpen.
Och ubåten fungerar inte i saltvatten, eftersom radiokanalen inte når mottagaren under ett djup på ca 30 cm om inte en boj används, för sötvatten räknar jag med 10m djup vid närheten av radio tx/ rx, fast det är totalt olämpligt.
Och ubåten fungerar inte i saltvatten, eftersom radiokanalen inte når mottagaren under ett djup på ca 30 cm om inte en boj används, för sötvatten räknar jag med 10m djup vid närheten av radio tx/ rx, fast det är totalt olämpligt.
Kommentar