E-flite Blade 450 bnf som nästa steg för nybörjaren?
Kollaps
X
-
-
Hej igen.
Nu har jag programmerat min dx6i till bladen enligt E-flites rekommenderingar för intermediate.
Men jag har hittat en inställning som jag inte begriper riktigt och det är i throttlecurve och i pitchcurve.
Där finns något som heter HOLD och där står det 10% på alla 5 rader i throotlecurve.
Likadant i pitchcurve men med olika värden: 42% 46% 50% 75% 100%
Vad betyder detta?
Kan det vara så att med throotlehold brytaren på så varvar motorn upp till 10%? i så fall vad ska det vara bra för?
Är där nån som vet?
Mvh:PierreKommentar
-
Pitchkurvan låter som en hyffsat bra kurva för normal hovring, om du vill få lite mer koll på det så borde du nog flyga någonstans där det finns en kunnig helikille, pitchen är ju hur mycket bladen är vinklade, vill man ha den lite lugnare så kan man sänka 75% lite så händer det inte lika mycket när du rör lite på stickan.
trottlecurve är helt enkelt hur mycket gas du ska ha på ett visst ställe på stickan. ska du tillex flyga inverterat framöver så måste du se till så du även har gas när gasstickan är i sina nedre regioner.
Trottle hold är som om jag inte minns fel trolltlecut på flygplan. man stänger av motorn, i detta fall får man 10% kvar vilket i mina öron låter dumt . trottleholden skall vara en säkerhetsswtich som garanterar att motorn är avstängd.
detta räddar onödiga reparationer då kan du få motorn att stå still när du krashar , då klarar sig mer drev m.m------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
-
Tack för hjälpen!Pitchkurvan låter som en hyffsat bra kurva för normal hovring, om du vill få lite mer koll på det så borde du nog flyga någonstans där det finns en kunnig helikille, pitchen är ju hur mycket bladen är vinklade, vill man ha den lite lugnare så kan man sänka 75% lite så händer det inte lika mycket när du rör lite på stickan.
trottlecurve är helt enkelt hur mycket gas du ska ha på ett visst ställe på stickan. ska du tillex flyga inverterat framöver så måste du se till så du även har gas när gasstickan är i sina nedre regioner.
Trottle hold är som om jag inte minns fel trolltlecut på flygplan. man stänger av motorn, i detta fall får man 10% kvar vilket i mina öron låter dumt . trottleholden skall vara en säkerhetsswtich som garanterar att motorn är avstängd.
detta räddar onödiga reparationer då kan du få motorn att stå still när du krashar , då klarar sig mer drev m.m
Jag googlade lite och hittade lite info om dx6i och det verkar som vad jag kunde förstå att 10% i throotlehold är detsamma som 0% alltså motor av i dx6an.
Hade nåt att göra med (arm the esc).
Ganska förvirrande men tror det ska vara så.
Ska kolla igenom alla inställningar en gång till sen blir det till att testa lite hovring.
Mvh:PierreKommentar
-
Ok. kanske är så ja. även futaban har nån gräns där har jag sett. körde 0% även när jag hade dx6 känns bättre med 0
Lycka till med hovringen .ställ ut en gopro eller liknande så vi får se också
------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
-
Absolut det ska jag göra,kan ju vara första och sista flygningen med den hehe
Kommentar
-
Vad du än gör så fota den inte innan du testflyger det har resulterat i krash vid varje tillfälle för mig
fota efter och filma undertiden funkar alltid
------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
-
Hejsan!
Sådär, ja då var maiden över och den är hel!
Inte mycket att se på kanske men kul som fasen även om det bara blev lite hovring men som någon sa, skynda långsamt med helikopter
Köpte bara på mig 2 lipos men det får bli till att beställa 2 till för det här var roligt:applouse:
//PierreKommentar
-
Ser ju ut att gå riktigt stabilt och fint! =)Kommentar
-
Ser riktigt bra ut
Släng av kycklingbenen direkt du behöver dom inte , du kommer flyga bättre utan dom------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
-
Hejsan!
Har nu flugit en 30 flygningar men kycklingstället har jag inte vågat plocka bort helt ännu,dock har jag kortat ner det med en decimeter i diameter hehe
Så jäkla kul med helikopter alltså!!!
//PierreKommentar
-
Av med stället och du Kommer uppleva maskinens verkliga stabilitet
Inte svårt att fastna för helikopter, Säg till när du vill ha en större, har en komplett logo600 över
Sent from my HTC One X using Tapatalk 2------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
-
Unless you stop posting advertising in random threads we will stop you since we consider this spamUrsprungligen postat av JenniarRctophobby.com is a professional online dealer selling Radio Control Products including
RC Helicopters, RC Cars, RC Airplanes, RC Boats, RC Tanks and RC Accessories. We have
Radio Control Products of world top brands. Walkera, Nine eagles, Dynam, Esky, Art-Tech.
We have the best Mini Remote Control Helicopters and Model Airplanes, as well as Nitro
RC Cars at low price.fredrikKommentar

Kommentar