E-flite Blade 450 bnf som nästa steg för nybörjaren?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • darkling76

• dec 2011
    • 236

Ursprungligen postat av simonarvestrand
    Storleken funkar nog det tror jag, är lite mer orolig för att blompinnarna smäller av , har varit med om att mittplattan gått av och då flyger pinnarna jättefint upp i rotordisken och gör brasved av maskinen kanske blir liknande fenomen om pinnarna går sönder.
    Fy satans!
    Det vill man ju inte vara med om!
    Kanske säkrast att köpa ett från hobbybutiken istället som man vet funkar.
    Tack för infon!

//Pierre

Kommentar

• darkling76

• dec 2011
      • 236

Hej igen.
      Nu har jag programmerat min dx6i till bladen enligt E-flites rekommenderingar för intermediate.
      Men jag har hittat en inställning som jag inte begriper riktigt och det är i throttlecurve och i pitchcurve.
      Där finns något som heter HOLD och där står det 10% på alla 5 rader i throotlecurve.
      Likadant i pitchcurve men med olika värden: 42% 46% 50% 75% 100%
      Vad betyder detta?
      Kan det vara så att med throotlehold brytaren på så varvar motorn upp till 10%? i så fall vad ska det vara bra för?
      Är där nån som vet?

Mvh:Pierre

Kommentar

• simonarvestrand
        • jan 2012
        • 3850

Pitchkurvan låter som en hyffsat bra kurva för normal hovring, om du vill få lite mer koll på det så borde du nog flyga någonstans där det finns en kunnig helikille, pitchen är ju hur mycket bladen är vinklade, vill man ha den lite lugnare så kan man sänka 75% lite så händer det inte lika mycket när du rör lite på stickan.
        trottlecurve är helt enkelt hur mycket gas du ska ha på ett visst ställe på stickan. ska du tillex flyga inverterat framöver så måste du se till så du även har gas när gasstickan är i sina nedre regioner.

Trottle hold är som om jag inte minns fel trolltlecut på flygplan. man stänger av motorn, i detta fall får man 10% kvar vilket i mina öron låter dumt . trottleholden skall vara en säkerhetsswtich som garanterar att motorn är avstängd.
        detta räddar onödiga reparationer då kan du få motorn att stå still när du krashar , då klarar sig mer drev m.m
        ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
        |FPV STUFF|
        |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
        |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
        | DJI Inspire 1 |
        |TERMIK OCH HANG |
        |
        Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
        |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• darkling76

• dec 2011
          • 236

Pitchkurvan låter som en hyffsat bra kurva för normal hovring, om du vill få lite mer koll på det så borde du nog flyga någonstans där det finns en kunnig helikille, pitchen är ju hur mycket bladen är vinklade, vill man ha den lite lugnare så kan man sänka 75% lite så händer det inte lika mycket när du rör lite på stickan.
          trottlecurve är helt enkelt hur mycket gas du ska ha på ett visst ställe på stickan. ska du tillex flyga inverterat framöver så måste du se till så du även har gas när gasstickan är i sina nedre regioner.

Trottle hold är som om jag inte minns fel trolltlecut på flygplan. man stänger av motorn, i detta fall får man 10% kvar vilket i mina öron låter dumt . trottleholden skall vara en säkerhetsswtich som garanterar att motorn är avstängd.
          detta räddar onödiga reparationer då kan du få motorn att stå still när du krashar , då klarar sig mer drev m.m
          Tack för hjälpen!
          Jag googlade lite och hittade lite info om dx6i och det verkar som vad jag kunde förstå att 10% i throotlehold är detsamma som 0% alltså motor av i dx6an.
          Hade nåt att göra med (arm the esc).
          Ganska förvirrande men tror det ska vara så.
          Ska kolla igenom alla inställningar en gång till sen blir det till att testa lite hovring.

Mvh:Pierre

Kommentar

• simonarvestrand
            • jan 2012
            • 3850

Ok. kanske är så ja. även futaban har nån gräns där har jag sett. körde 0% även när jag hade dx6 känns bättre med 0

Lycka till med hovringen .ställ ut en gopro eller liknande så vi får se också
            ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
            |FPV STUFF|
            | DJI Inspire 1 |
            |TERMIK OCH HANG |
            |
            |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• darkling76

• dec 2011
              • 236

Ok. kanske är så ja. även futaban har nån gräns där har jag sett. körde 0% även när jag hade dx6 känns bättre med 0

Lycka till med hovringen .ställ ut en gopro eller liknande så vi får se också
              Absolut det ska jag göra,kan ju vara första och sista flygningen med den hehe

Kommentar

• simonarvestrand
                • jan 2012
                • 3850

Vad du än gör så fota den inte innan du testflyger det har resulterat i krash vid varje tillfälle för mig fota efter och filma undertiden funkar alltid
                |FPV STUFF|
                | DJI Inspire 1 |
                |TERMIK OCH HANG |
                |
                |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• darkling76

• dec 2011
                  • 236

Hejsan!
                  Sådär, ja då var maiden över och den är hel!
                  Inte mycket att se på kanske men kul som fasen även om det bara blev lite hovring men som någon sa, skynda långsamt med helikopter

Köpte bara på mig 2 lipos men det får bli till att beställa 2 till för det här var roligt:applouse:

//Pierre

Kommentar

• NickeL
                    • aug 2011
                    • 378

Ser ju ut att gå riktigt stabilt och fint! =)
                    www.iabrc.com
                    www.autopartner.se
                    www.extremeflightrc.com
                    Xpert-rc

//Nicke

Kommentar

• simonarvestrand
                      • jan 2012
                      • 3850

Ser riktigt bra ut

Släng av kycklingbenen direkt du behöver dom inte , du kommer flyga bättre utan dom
                      |FPV STUFF|
                      | DJI Inspire 1 |
                      |TERMIK OCH HANG |
                      |
                      |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• darkling76

• dec 2011
                        • 236

Ser riktigt bra ut

Släng av kycklingbenen direkt du behöver dom inte , du kommer flyga bättre utan dom
                        Hejsan!
                        Har nu flugit en 30 flygningar men kycklingstället har jag inte vågat plocka bort helt ännu,dock har jag kortat ner det med en decimeter i diameter hehe
                        Så jäkla kul med helikopter alltså!!!

//Pierre

Kommentar

• simonarvestrand
                          • jan 2012
                          • 3850

Ursprungligen postat av darkling76
                          Hejsan!
                          Har nu flugit en 30 flygningar men kycklingstället har jag inte vågat plocka bort helt ännu,dock har jag kortat ner det med en decimeter i diameter hehe
                          Så jäkla kul med helikopter alltså!!!

//Pierre
                          Av med stället och du Kommer uppleva maskinens verkliga stabilitet
                          Inte svårt att fastna för helikopter, Säg till när du vill ha en större, har en komplett logo600 över

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
                          |FPV STUFF|
                          | DJI Inspire 1 |
                          |TERMIK OCH HANG |
                          |
                          |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• freddan_6
                            • aug 2006
                            • 2655

Ursprungligen postat av Jenniar
                            Rctophobby.com is a professional online dealer selling Radio Control Products including
                            RC Helicopters, RC Cars, RC Airplanes, RC Boats, RC Tanks and RC Accessories. We have
                            Radio Control Products of world top brands. Walkera, Nine eagles, Dynam, Esky, Art-Tech.
                            We have the best Mini Remote Control Helicopters and Model Airplanes, as well as Nitro
                            RC Cars at low price.
                            Unless you stop posting advertising in random threads we will stop you since we consider this spam
                            fredrik

Kommentar

Arbetssätt...