Från en lika liten firma som AirMedia och med samma avtal? En stor firma i Tyskland kan ha avtal att paketen går iväg med bilar flera ggr per dag och avtal med posten/bud att de måste iväg direkt. Jag vet att vissa webshops i Sverige har hämtning och skickning en eller få ggr i veckan eller måste göra det själva, för det kostar mer/mycket annars. En RC-firma här så fick alltid betala samma stora summa pengar för varenda leverans oavsett mängd. Så en skruv kunde kosta en hel del, lika mycket som en häck med grejer i frakt.
Ser ut som jag försvarar AirMedia, men med det tänket så är snart alla RC-webshops borta i Sverige. Samma är det med matbutiker. Varför kan inte alla småbutiker ha samma utbud och priser som de stora? Folk väljer var de köper sina grejer, så är det. Varför ska man köpa i Sverige, när man kan köpa på eBay? Vi klarar oss bra med posten. =)
Ser ut som jag försvarar AirMedia, men med det tänket så är snart alla RC-webshops borta i Sverige. Samma är det med matbutiker. Varför kan inte alla småbutiker ha samma utbud och priser som de stora? Folk väljer var de köper sina grejer, så är det. Varför ska man köpa i Sverige, när man kan köpa på eBay? Vi klarar oss bra med posten. =)
Kommentar