Super Sicroly 40

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • senmathal
    • sep 2008
    • 1803

Jag ska testa på några provbitar. Jag ska även kolla med Primern från Byggmax som jag brukar använda för att förstärka limmet på Solartex. Det jag behöver är något som fäster direkt jag stryker fast klädseln runt kanter. Men Eze Kote verkar funka bra istället för dop.

/Mats

Kommentar

• jpflyg
      • jul 2014
      • 39

Jag brukar köra med Karlssons klister utspätt med aceton eller zaponlack, men du kanske ville slippa lite "dofter"?

Kommentar

• senmathal
        • sep 2008
        • 1803

Jag ber TS så mycket om ursäkt för att jag kapat tråden.

Ja om det går men o andra sidan är jag nog rätt skadad av allehanda ångor redan Det går med lite konster och knep med de preparat jag har men det är inte optimalt. Jag ska testa med utspätt vitlim och fungerar inte det så beställer jag Balsalock.

Måste man pensla på någon form av dop innan målning på Koverall? Jag tänkte att färgen i sig kunde fungera som det.

/Mats

Kommentar

• senmathal
          • sep 2008
          • 1803

Jag inser att jag postat mina klädselfrågor i fel tråd. Jag har ju själv skapat en klädseltråd där Koverall diskuteras. Virrpanna! Jag alltså

/Mats

Kommentar

• jaka
            • maj 2007
            • 1483

Hej!
            Har varit sugen på en "Curare" .60 och i julas köpte jag ritning från England (tror det var från firma Traplet).
            Ritningen visar uppbyggd vinge i balsa men jag har skurit vinge och stabbe i vit cellplast. Har några cellplastvingar/stabbar över om någon är intresserad.
            Kroppen på Curare är gjord i 5mm balsa.-Väldigt enkel konstuktion. Det som kanske är knepigt är om man ska ska bygga in den flaps/broms som Hanno Prettner hade på sin VM-maskin 1977.
            Kommer att köra med MVVS 15cc motor och långpipa på ena Curaren (bygger två), båda med elektriska ställ (från Kina).

Kommentar

• senmathal
              • sep 2008
              • 1803

Ursprungligen postat av jaka
              Hej!
              båda med elektriska ställ (från Kina).
              Är lite nyfiken på vilka ställ du köpte och varifrån? Är i Covidcarantän och funder på om man skulle börja bygga på Curaren.

/Mats

Kommentar

Arbetssätt...