Binda FRSKY

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • senmathal
    • sep 2008
    • 1802

Hur vet man vilken version man har på sina grejer och går den äldre versionen att köpa fortfarande? Det låter inte så roligt om
    man uppgraderar till versioner som inte passar ihop med de man redan har.

/Mats

Kommentar

• Chrille
      • feb 2011
      • 11

Undra om du köpt ny, och lyckats binda den?:icon_pidu:

Thomas
      Sådärja! Nu har jag fibblat så mycket på bindningsknappen på mottagaren att den fastnat.:banghead:
      Blir väl till att köpa en ny, dom är ju inte speciellt dyra...:hahaha:
      Cub Fri......:sarcastic:

Kommentar

• bknutas
        • mar 2011
        • 4

Jag har haft samma problem med att binda mina mottagare, men vid ett försök så märkte jag att efter jag hade bundit mottagarna så "hittade" dom varandra enbart efter att jag hade rört lärar/elev switchen på min hitec eclipse.

Båda mottagarna kräver samma åtgärd för att fungera.
        Lite info om vad jag har för grejor.

1 st 8-kanals sändarmodul V8FT
        2 st 8-kanals mottagare V8FR

Lycka till Thomas.
        Senast redigerad av bknutas; 2011-06-30, 20:23.

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
          • 7676

Nä, den gamla "obindbara" mottagaren är nog till råtttorna.
          Jag köpte en ny likadan hos AirMedia, och den funkar perfekt!
          Priset är ju lixom överkomligt, så jag sörjer inte nämvärt...
          Retroholic!

Kommentar

• AM
            Debattglad entusiast

• maj 2006
            • 3464

Problemen kan vara följande:
            Telemetriprodukterna (D8) finns i version 1 resp version 2.
            En uppdaterad sändarmodul/mottagare (V2) fungerar inte ihop med en V1 sändare/mottagare och vice versa.
            Detta påroblem ska man inte ha med V8-enheterna (ej telemetri).

Bindingen - för både telemetrimodulerna/mottagarna och V8-produkterna går till så här:

1. Tryck in knappen på sändarmodulen och slå på sändaren - släpp knappen efter en sekund. Lysdioden ska blinka på sändarmodulen.
            2. Tryck in knappen på mottagaren - slå på strömmen till mottagaren - släpp knappen efter ett par sekunder. Lysdioden på mottagaren ska blinka.
            3. Stäng av mottagaren
            4. Stäng av sändaren
            5. Sätt på sändaren igen UTAN att röra någon knapp på sändarmodulen.
            6. Sätt på mottagaren likaså UTAN att trycka på mottagarens knapp.
            KLART!

Om man håller in sändarknappen mer än ca 5 sekunder när man binder - slumpar sändaren fram ett nytt "Perswonnummer" - och alla mottagare får bindas om till den nya logaritmen.

När man har sändare och mottagare igång kan man trycka - mindre än en sekund - på mottagarens knapp för att lagra FailSafe-läget. Dvs, att man ställer kontrollerna i det läge man vill ha FailSafe och trytcker kort på mottagarenhs knapp. KLART! För nytt FailSafelägge trycker man blott kort igen på mottagarens knapp.

Räckvidden testas genom att starta sändaren och mottagaren som vanligt - när de är igång - håll inne knappen på sändarmodulen i minst 6 sekunder. Lysdioden på sändarmodulen börjar blinka snabbt. Effekten är reducerad till ett minimum. Utför räckviddstest - man ska ha minst 40 - 50 meters räckvidd. Tryck kort på sändarmodulens knapp igen - och lysdiodens blinkande ska övergå till ett fast sken - räckviddstestet är klart och full sändareffekt är återställt.

Mvh
            Ove
            Ove (AM) Nielsen

Kommentar

• DrHanke
              • maj 2006
              • 5249

Har ni kollat att ni inte har olika versioner? V1 funkar bra med V1 resp V2 funkar bara med V2. Jag satt också ett tag å slet mig i håret innan jag såg att vissa var V2 mottagare. Programerade om allt till V2 å vips funkar det. Lite lurigt men som ni beskriver det ovan känns det som ni har V1/V2 problem?
              //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• Wavis
                • nov 2006
                • 47

Dr hanke ,,Kan man programera v1 ,,,till v2 ...isf hur gör man då ,,Har prog kabel
                ================================================== ==================

Alldeles för många plan i garaget

Kommentar

• DrHanke
                  • maj 2006
                  • 5249

Yes nu har jag bara 8k telemetri mottagarna så jag vet inte 100 om alla går... låt mig återkomma... Modulen i radion är enklast den uppdaterar man via kabeln som följer med för att läsa ur telemetrin. Mottgarna måste man ha FrSky egna interface.
                  //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

Arbetssätt...