Haha! Ja undra på att det är helt hopplöst hitta nåt bra. ;-)
Det är dock en 6-kanals, men ändå en FHSS som HAR dubbla antenner.
Jag har i alla fall inte hittat andra 8-kanals fullrange-mottagare än dessa:
Futaba R2008SB S-FHSS + SBus .... FHSS som va lite enklare, halva priset
Futaba R6008HS FASST ........ Helt OK, jag har tre st, stöder i alla fall Failsafe på alla kanaler.
Futaba R6108SB FASST + SBUS .... verkar vara utfasad.
Futaba R6208SB FASST + SBus ..... efterföljare till 6108, men har SBus som inte behövs.
Futaba R7008SB FASSTest + SBus + Telemetry ... denna har allt, den kommer även med T14SG.
Futaba R3008SB T-FHSS +SBUS + Telemetry (klarar FHSS?) .... ska klara FHSS, rätt lik 2008 men med telemetri, som inte behövs.
Så det ser ut som följande två är intressanta (en FASST som räcker eller en som har allt).
Futaba R6008HS FASST ........ Helt OK, jag har tre st, stöder i alla fall Failsafe på alla kanaler.
Futaba R7008SB FASSTest + SBus + Telemetry ... denna har allt, den kommer även med T14SG.
Inte kollat priserna, men de verkar va rätt lika i pris, så det är väl lika bra gå på en binge 7008.
Det är dock en 6-kanals, men ändå en FHSS som HAR dubbla antenner.
Jag har i alla fall inte hittat andra 8-kanals fullrange-mottagare än dessa:
Futaba R2008SB S-FHSS + SBus .... FHSS som va lite enklare, halva priset
Futaba R6108SB FASST + SBUS .... verkar vara utfasad.
Futaba R6208SB FASST + SBus ..... efterföljare till 6108, men har SBus som inte behövs.
Futaba R3008SB T-FHSS +SBUS + Telemetry (klarar FHSS?) .... ska klara FHSS, rätt lik 2008 men med telemetri, som inte behövs.
Så det ser ut som följande två är intressanta (en FASST som räcker eller en som har allt).
Inte kollat priserna, men de verkar va rätt lika i pris, så det är väl lika bra gå på en binge 7008.

finns ju även Futaba R6308SBT som är en FASST med FASSTest telemitry..
Kommentar