Jag har kört med FrSky i snart 5 år och aldrig haft nå'ra problem.
Men å andra sidan har jag inte haft (har inte haft behov av) några super-duper-mega-special-servon som drar ström som ett mindre kärnkraftverk.
Däremot bevittnade jag en häftig krasch för några år sen, där piloten hade en Futaba-radio/mottagare som tydligen fick fnatt p.g.a. överhettning. Så JAG har inget större förtroende för Futaba numera, dyra prylar som inte är ett dugg bättre än något annat.
Tycker JAG, alltså...
Men å andra sidan har jag inte haft (har inte haft behov av) några super-duper-mega-special-servon som drar ström som ett mindre kärnkraftverk.
Däremot bevittnade jag en häftig krasch för några år sen, där piloten hade en Futaba-radio/mottagare som tydligen fick fnatt p.g.a. överhettning. Så JAG har inget större förtroende för Futaba numera, dyra prylar som inte är ett dugg bättre än något annat.
Tycker JAG, alltså...

Ett problem som fanns på tidiga mottagare. Sedan ett tändsystem som störde ut mottagaren, ett fel som kunde upprepas flera gånger på marken. Sedan den där gången då kabeln till skevrodret fastnade i ett servo och drogs isär. Det sista belastar ju helt och hållet klantkontot och numera kollar jag så inga kablar kan fastna i servoarmar.
Kommentar