FrSky V8FR mottagare binder inte?
Kollaps
X
-
Hmmm? När jag kollade mina V8FR-mottagare så är samtliga typ II. Kanske därför som jag inte har haft några bindningsproblem...//Mange
Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!
www.strangnasmodellflygare.seKommentar
-
FrSky är lite kassa på att dokumentera kompatibiliteten (eller brott av densamma) men det finns en sida på eflightwiki
http://www.eflightwiki.com/eflightwi...rSky_Telemetry och på rggroups (hittar inte) och en lista till
De mottagare som bara har V8 protokoll behöver en DJT för att binda
fredrikKommentar
-
Jag lägger eflightwiki.com bland mina bästa bokmärkenFrSky är lite kassa på att dokumentera kompatibiliteten (eller brott av densamma) men det finns en sida på eflightwiki
http://www.eflightwiki.com/eflightwi...rSky_Telemetry och på rggroups (hittar inte) och en lista till
De mottagare som bara har V8 protokoll behöver en DJT för att binda
http://www.redsilico.com/frsky-receiver-chart
Nu ska jag cykla till Postens utlämningsställe och hämta min alldeles egen Taranis Plus, har ju bara lekt med kompisens hittills./LeifKommentar
-
Bägge möjligheterna finns. Du behöver specialsladd för att uppgradera mottagarna. Du behöver specialprogramvara för att uppdatera sändaren.fredrikKommentar
-
Har kanske ingen betydelse i just det här fallet, men idag skulle jag binda en nyinköpt X8R mottagare (köpt på HK Global). Hur jag än försökte funkade det inte. Testade både D8 och D16 utan framgång. Efter en jädra massa micklande kollade jag upp ackspänningen på mottagaren. Hmm, väl utkörd ack. Bara 4 V! Tog en annan ack som visade 5,2 V och då band mottagaren blixtsnabbt i valfritt mode.
Lite märkligt med tanke på att FrSky uppger drivspänningen för X8R till 4 - 10 V. Är det föresten någon som vet från vilken firmware EU-direktivet är implementerat. Och ifall det är aktiverat även för USA- och Japanvalet i setupen?//Mange
Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!
-
Mätte du spänningen under belastning? Jag köpte för en tid sedan en acktestare mest för att testa lipoackar med. Men den har även funktion för att mäta NiMh med. Den visade sig dock vara värdelös till detta då den saknar just belastning vilket tycks krävas när man mäter NiMh. När jag testade ett batteri med min gamla Hitec testare var batteriet så gott som tomt. Med min nya testare visade att det var gott om ström i batteriet.Har kanske ingen betydelse i just det här fallet, men idag skulle jag binda en nyinköpt X8R mottagare (köpt på HK Global). Hur jag än försökte funkade det inte. Testade både D8 och D16 utan framgång. Efter en jädra massa micklande kollade jag upp ackspänningen på mottagaren. Hmm, väl utkörd ack. Bara 4 V! Tog en annan ack som visade 5,2 V och då band mottagaren blixtsnabbt i valfritt mode.
Lite märkligt med tanke på att FrSky uppger drivspänningen för X8R till 4 - 10 V. Är det föresten någon som vet från vilken firmware EU-direktivet är implementerat. Och ifall det är aktiverat även för USA- och Japanvalet i setupen?
/MatsKommentar
-
Nä, jag mätte i det här fallet helt obelastat då mottagaren utan servon förbrukar mindre än 100 mA så det är närmast att jämföra med helt obelastad ack.//Mange

Kommentar