Frågor om min Taranis X9D

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johanvm

• jan 2009
    • 229

Jag har en hel del settings som är i princip identiska för varje modell, typ telemetri och volymkontroll. Finns det något sätt att kopiera dessa flikar till andra modeller utan att förstöra övriga inställningar?
    /J

Kommentar

• freddan_6
      • aug 2006
      • 2655

Ursprungligen postat av senmathal
      Jag gör faktiskt likadant. Eftersom jag i regel bygger mina modeller från scratch kan programmeringen av en ny modell vara en ganska utdragen process.
      Jag har inga mallar men brukar välja någon snarlik modell att utgå ifrån. Eller också väljer jag "Skapa modell" och väljer bland konfigurationsförslagen där
      /Mats
      Jag har installerat LUA-script i sändaren. Då får jag en guide att gå igenom vid skapande av modell. Tar max 5 minuter att få grundläggande på plats.

Ursprungligen postat av johanvm
      Jag har en hel del settings som är i princip identiska för varje modell, typ telemetri och volymkontroll. Finns det något sätt att kopiera dessa flikar till andra modeller utan att förstöra övriga inställningar?
      /J
      Jag har installerat LUA-script i sändaren.
      Dessa kan göra exakt vad du ber om. Vet inte om det finns något färdigt.
      Här finns dokumentationen
      fredrik

Kommentar

• Deep Purple
        • okt 2007
        • 268

Jag har en större Sanyo 1700NiMh acc i min Taranis, den ger låååång flygtid :-)
        8 celler a den nominella spänningen 1,2 volt = 9,6 volt

Efter deltapeak laddning med min Iharger 206B har jag mellan 11-12 volt i accen
        ( 1,4-1,5volt per cell som det brukar bli )
        Jag har dubbla kontakter på accen
        En till anslutningen och en till laddning som ligger lös innanför luckan, luckan tas av vid laddning

Till frågan för er som har 8cells NiMh acc:
        Vad sätter ni skalan i displayen på för mätvärde ? 9,5-10,8volt har jag nu
        Vad sätter ni alarmet för låg spänning på ? som nu har jag det på 9,7volt

( kolla urladdningskurvan nedan för NiMh, efter 1,2volt / cell dippar det ganska fort )

Kommentar

• Deep Purple
          • okt 2007
          • 268

Och jag menar givetvis den vänstra voltskalan för accen i displayen

( bild från nätet )

Kommentar

Arbetssätt...