Bra servo
Kollaps
X
-
Det som har hänt Roger,och det är större kärror o servon till dessa (började med PowerHD servon,senare andra),är att några har har dragit strömmar som är bortom sans och några har brunnit när de stålats.
Då återvänder jag till det som jag hittills haft tur med ,dvs kända märken..På mindre friggokärror så har det funkat kanon med no name,nåt enstaka som sagt upp sig men det har liksom inte gjort så mycket.
Minns när en i närheten mätte upp ett par olika "starka" servon för några år sen och jämförde med spec,var inte smickrande.
Men min erfarenhet är mest med större servon och då har jag dragit slutsatsen som funkar för mig,jag köper beprövat..// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)Kommentar
-
Jag har ca 80% power HD servo i mina plan Av ca 10 havererade eller felaktiga servo är ca 5 st power HD och övriga 5 Multiplex, Hitec, Corona, samt något noname. Jag upplever inte att power HD ger fler fel än övriga märken. Flest flygtimmar utan några problem har GWS servo samt Power HD. Det gäller plan med max flygvikt under tre kilogram.Kommentar

Kommentar