Jag tycker inte att Futaba är så dyra. FASSTest-systemet är ju i princip det som blir dyrt men då är det faktiskt något annat än lågprismärken, det syns om man öppnar en FASSTest mottagare, elektronik-design, komponent-val och lödning är toppklass. Sen om man nöjer sig med det billigare systemet så kostar det inte så himla mycket. Jag har T6K nu(bytte från 14SG som är den sämsta Futaba-radio jag haft, ändå inte dålig) som har 8 kanaler, SBUS och telemetri och den kostade 1800:- inkl. mottagare från utlandet, kostar väll runt 2200:- i Sverige. Mottagare finns det massor av billiga andrahandsvärden som funkar ihop med Futaba, men det är absolut inte samma sak kvalitetsmässigt men i quadar och sånt där det inte är så noga kör jag sånna billiga. I viktiga applikationer kör jag Futabas mottagare.
Sen tycker jag att Futaba borde flytta lite folk från "Surfase system"-avdelningen till "Air-system"-avdelningen för att få in lite nytänk i det hela. Dom är otroligt passiva på air jämfört med surface tycker jag. Futaba gör helt grymma ratt-radioar, jag kör med 4PV nu och har tidigare kört med 4-PK och 4PV:n är den bästa sändaren jag har haft eller ens sett om man som jag utgår ifrån att en touch-skär i färg inte kommer hjälpa mig att köra bättre
16SZ ser lite för mycket ut som en 14SG för att jag ska bli intresserad, det är bra att den touch-känsliga menyknappen är borta, men jag känner att touch-skärm i färg inte var den bästa lösningen för min smak. Kan någon förklara varför en stor touch färgskärm är bra på en sändare?
Sen tycker jag att Futaba borde flytta lite folk från "Surfase system"-avdelningen till "Air-system"-avdelningen för att få in lite nytänk i det hela. Dom är otroligt passiva på air jämfört med surface tycker jag. Futaba gör helt grymma ratt-radioar, jag kör med 4PV nu och har tidigare kört med 4-PK och 4PV:n är den bästa sändaren jag har haft eller ens sett om man som jag utgår ifrån att en touch-skär i färg inte kommer hjälpa mig att köra bättre

16SZ ser lite för mycket ut som en 14SG för att jag ska bli intresserad, det är bra att den touch-känsliga menyknappen är borta, men jag känner att touch-skärm i färg inte var den bästa lösningen för min smak. Kan någon förklara varför en stor touch färgskärm är bra på en sändare?

Kommentar