Viktig uppdatering av FrSky sändare/mottagare

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • uffe_46

• jul 2015
    • 734

Är inte helt säker på FinnbyFraggel det står så här i releas note "Protocols appearing in alphabetic order, only available in the latest OpenTX 2.3.8 nightlies (not published yet)" Så jag tolkar det så att protokollet funkar men sökningen är inte i bokstavs ordning. Kolla lite snabbt i min jumper och fick upp FRSKYx2 och ser ut att skicka bind signal, MEN HAR INTE PROVAT MOT MOTTAGARE ÄN.

Kommentar

• FinnbyFraggel

• aug 2013
      • 857

Ursprungligen postat av uffe_46
      Är inte helt säker på FinnbyFraggel det står så här i releas note "Protocols appearing in alphabetic order, only available in the latest OpenTX 2.3.8 nightlies (not published yet)" Så jag tolkar det så att protokollet funkar men sökningen är inte i bokstavs ordning. Kolla lite snabbt i min jumper och fick upp FRSKYx2 och ser ut att skicka bind signal, MEN HAR INTE PROVAT MOT MOTTAGARE ÄN.
      Då gissar jag du kör JumperTX och inte OpenTX?
      Det fungerar även under 2.3.7 men du måste själv välja protokoll och sub protokoll via modulens firmware spec.
      Tror ACCST 2.1 heter 64 0 för non-EU och 64 1 för EU.

Skickat från min Armor_6E via Tapatalk

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
        • 734

Ursprungligen postat av FinnbyFraggel
        Då gissar jag du kör JumperTX och inte OpenTX?
        Det fungerar även under 2.3.7 men du måste själv välja protokoll och sub protokoll via modulens firmware spec.
        Tror ACCST 2.1 heter 64 0 för non-EU och 64 1 för EU.

Kör open TX 2.3.7 och tyckte mig se i videon att TMAC gjorde så också. skall testa med en mottagare imorgon

Kommentar

• McRegor
          • maj 2006
          • 7942

Det finns väl inget JumperTX numera eftersom Jumpers sändare stöds direkt av OpenTX - eller ?
          Roger

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
            • 734

Ursprungligen postat av McRegor
            Det finns väl inget JumperTX numera eftersom Jumpers sändare stöds direkt av OpenTX - eller ?
            Roger
            Helt RÄTT

Kommentar

• FinnbyFraggel

• aug 2013
              • 857

Kör open TX 2.3.7 och tyckte mig se i videon att TMAC gjorde så också. skall testa med en mottagare imorgon
              Hmm, okej.
              Jag kör fortfarande 2.3.5 på min Jumper T16 men har tittat i både Companion och FW simulator för 2.3.7 och det finns inte ett spår av Frsky X2....
              Jag har ingen panik då jag inte har några planer på att gå över till ACCST 2.1 eftersom jag släppt Frsky och enbart använder dom mottagare jag redan har och köper på mig begagnade....
              Min dotter kör min X9D och den kommer att stanna på OTX 2.2.x eftersom dom har stökat till max längd på ljud filer på 2.3.x.
              Väntar på intern modul till min T16 enbart för att kunna köra trådlös trainer med dottern och X9D.

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
                • 734

Har testat lite idag uppdatera en X8R mottagare och la in en ny modell i min Jumper T16 och som ni ser på bilden kommer protokoll namn upp i klartext på displayen oden band fint.

Klicka på bilden för större version

Namn: 20200427_165731.jpg
Visningar: 1
Storlek: 100,3 KB
ID: 512424

Namn: 20200427_165747.jpg
Storlek: 78,4 KB
ID: 512425

MEN om man öppnar i Companion 2.3.7 då blir det problem, se bild

Namn: companien.jpg
Storlek: 33,6 KB
ID: 512426
                Laddar man sen ner från Companion så blir det stök med protokoll namnet och mottagaren tappar bindningen, se bild, så man bör vänta tills 2.3.8 är släppt innan man använder Companiom att editera med, tro inte att det dröjer så länge 3 öppna problem och 90% komplett

Namn: 20200427_170408.jpg
Storlek: 61,9 KB
ID: 512427

Kommentar

• FinnbyFraggel

• aug 2013
                  • 857

Har testat lite idag uppdatera en X8R mottagare och la in en ny modell i min Jumper T16 och som ni ser på bilden kommer protokoll namn upp i klartext på displayen oden band fint.

[ATTACH=CONFIG]70511[/ATTACH]
                  [ATTACH=CONFIG]70512[/ATTACH]

MEN om man öppnar i Companion 2.3.7 då blir det problem, se bild
                  [ATTACH=CONFIG]70513[/ATTACH]
                  Laddar man sen ner från Companion så blir det stök med protokoll namnet och mottagaren tappar bindningen, se bild, så man bör vänta tills 2.3.8 är släppt innan man använder Companiom att editera med, tro inte att det dröjer så länge 3 öppna problem och 90% komplett
                  [ATTACH=CONFIG]70514[/ATTACH]
                  Vilken version kör du i radion för att få upp FrskyX2 D16?
                  Jag testade just med 2.3.7 men hittar inget över protokoll 58, eller har dom lagt in versions kontroll av 4 in 1 modulen och enbart presenterar dom protokoll som är supportade?

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
                    • 734

2.3.7 date 2020-03-20, har du uppdaterat den interna modulen till 1.3.0.91 ??

Kommentar

• FinnbyFraggel

• aug 2013
                      • 857

2.3.7 date 2020-03-20, har du uppdaterat den interna modulen till 1.3.0.91 ??
                      Nej, jag körde 1.3.0.53 på 4 in 1 modulen, så det betyder att OpenTX anpassar tillgängliga protokoll efter vilken version man ar på FW i modulen.
                      Efter att jag gick upp till 1.3.0.91 fanns FrskyX2 och FrskyRX CloneTX med i listan med OTX 2.3.7, saknar dock fortfarande Frsky D16 CLONE.
                      FrskyX2 CLONE finns tillgängligt men då jag inte har några mottagare med ACCST 2.1 är det inte aktuellt för mig.

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
                        • 734

Eller så är det att radion läser textsträngen med modul namn från modulen direkt

Kommentar

• FinnbyFraggel

• aug 2013
                          • 857

Ursprungligen postat av FinnbyFraggel
                          Nej, jag körde 1.3.0.53 på 4 in 1 modulen, så det betyder att OpenTX anpassar tillgängliga protokoll efter vilken version man ar på FW i modulen.
                          Efter att jag gick upp till 1.3.0.91 fanns FrskyX2 och FrskyRX CloneTX med i listan med OTX 2.3.7, saknar dock fortfarande Frsky D16 CLONE.
                          FrskyX2 CLONE finns tillgängligt men då jag inte har några mottagare med ACCST 2.1 är det inte aktuellt för mig.
                          Efter uppdateringen från 1.3.0.53 till 1.3.0.91 tappade alla mina D8 mottagare bindningen, eller inte helt mottagarna reagerar men i intervaller, händer inget på 2 sekunder så hoppar servot till några grader och sen dött i 2 sekunder.....
                          Någon mer som råkat ut för detta?
                          /Jonas

Kommentar

Arbetssätt...