Någon här kallade den gode Bruce för General Svammelman, det stämmer ganska bra, han har passerat bäst före datumet med god marginal , efter hans ganska elaka och osakliga reveiw av Horus X12 strök FRsky honom från sin reviewer lista, efter det är han väldigt bitter på Frsky.
Viktig uppdatering av FrSky sändare/mottagare
Kollaps
X
-
Någon här kallade den gode Bruce för General Svammelman, det stämmer ganska bra, han har passerat bäst före datumet med god marginal , efter hans ganska elaka och osakliga reveiw av Horus X12 strök FRsky honom från sin reviewer lista, efter det är han väldigt bitter på Frsky. -
När det gäller taranis x9d (utan plus) Q7S så är det svammel, jag har hjälpt folk att uppdatera dessa och det funkar; jag har ingen erfarenhet av R9 system, men jag vet det var förvirring i mjukvaran i början.
Jag runt 30 frsky mottagare, en RX6r har jag haft problem att inte telemetrin funkar, men den sitter i en inomhus kärra nu.
Så min uppfattning är att antagligen har den gode Bruce en jäkla otur eller så är han.......Kommentar
-
Tack för alla åsikter.
Är det någon av er som läst denna tråd, eller känner någon, som anser sig ha upplevt felet som FrSky vill åtgärda med uppdateringen? Om så, berätta mer! Och då tänker jag på det sällsynta felet som fryser/slår ut ett eller flera servon under ca 0,9 sekunder som endast drabbar LBT/EU- programvaran./LeifKommentar
-
...det tycker inte återförsäljaren https://alofthobbies.com/ heller - i alla fall inte ännu eftersom man anser att ändringarna är alltför bristfälligt testade fortfarande.
RogerKommentar
-
Frsky har skitit i det blå skåpet....Jag har svårt att förstå vad som egentligen är anledningen till att Frsky gör dom här förändringarna. Om dom slutar att tillverka mottagare för D16v1 så blir det ju ännu intressantare för Jumper att ta fram kopior. Plötsligt blir ju alla som har en gammal Frsky-sändare intresserade. Och dom måste ju vara många fler än de som hunnit köpa en Jumper sändare. Ser onekligen ut som ett självmål från Frsky sida.
Det finns redan Jumper mottagare men med brister verkar det som.
Vilken röra det har blivit. Vore det inte för att OpenTx så skulle jag ta fram Futaban igen. Där vet man vad man har.
Min gissning är att dom vill låsa ute andra tillverkare (oavsett namn) att göra kompatibla mottagare som fungerar med Frskys sändare....
Min personliga uppfattning är att dom håller på att gräva sin egen grav, när OpenTX fick support för Jumper T16 köpte jag en och jag ångrar inte det en sekund.
Jag är högst tveksam till att jag kommer köpa några Frsky produkter igen.
Det ska bli intressant att se om dom fortsätter sälja ACCST D16 mottagare och om dom isåfall går att ner gradera till ACCST V1.x.
/Jonas
Skickat från min Armor_6E via TapatalkKommentar
-
Så länge nuvarande generationer av D16-mottagare säljs så borde de ju gå att "nedgradera". Men med nya generationer så lär man inte släppa nån firmware för deras "opålitliga" D16 v1. Tur man har rätt gott om fungerande mottagare. Det tråkiga är att så länge jag kör FrOS i min Horus så har jag nog gjort min sista programvaru-uppdatering av den sändaren. Men man kan ju i värsta fall byta till OpenTX i den sändaren också...
RogerKommentar
-
Hej på Er! Ja detta är mitt första inlägg här. Har flugit RC från 1969.När det gäller taranis x9d (utan plus) Q7S så är det svammel, jag har hjälpt folk att uppdatera dessa och det funkar; jag har ingen erfarenhet av R9 system, men jag vet det var förvirring i mjukvaran i början.
Jag runt 30 frsky mottagare, en RX6r har jag haft problem att inte telemetrin funkar, men den sitter i en inomhus kärra nu.
Så min uppfattning är att antagligen har den gode Bruce en jäkla otur eller så är han.......
Jag har två Taranis D9. Den ena från 2013 och den fungerar inte med D16v201.
Däremot fungerar den andra Taranisen, som är en plus med D16v201 !
Har flugit några gånger efter uppgraderingen, och har upplevt ett par saker med D16v201.
Swampingen (altså överstyrningen inom en meter) är mindre med D16x201, men varierar mycket
mellan olika mottagare.
Upplevde en grej häromdan. när jag landat helin och skulle koppla ur batteriet i helin.
Ställde radion ca en meter från helin, som har en XSR-mottagare, och då hör jag en gång:
"avkännare förlorad"
StigKommentar
-
En enda gång, har Frsky bråkat med mig. Hovrar min heli på ca en meters höjd, och helin dyker rakt ner, som omTack för alla åsikter.
Är det någon av er som läst denna tråd, eller känner någon, som anser sig ha upplevt felet som FrSky vill åtgärda med uppdateringen? Om så, berätta mer! Och då tänker jag på det sällsynta felet som fryser/slår ut ett eller flera servon under ca 0,9 sekunder som endast drabbar LBT/EU- programvaran.
den gett full negativ pitch!
Vid en noggrann undersökning, så hittade jag en servokabel med avskavd isolering.
Troligen hade kabelen legat mot chassiet och gett störningar, och kan ha gett nämda fel.Kommentar
-
Händer när man har sändaren för nära mottagaren.Hej på Er! Ja detta är mitt första inlägg här. Har flugit RC från 1969.
Jag har två Taranis D9. Den ena från 2013 och den fungerar inte med D16v201.
Däremot fungerar den andra Taranisen, som är en plus med D16v201 !
Har flugit några gånger efter uppgraderingen, och har upplevt ett par saker med D16v201.
Swampingen (altså överstyrningen inom en meter) är mindre med D16x201, men varierar mycket
mellan olika mottagare.
Upplevde en grej häromdan. när jag landat helin och skulle koppla ur batteriet i helin.
Ställde radion ca en meter från helin, som har en XSR-mottagare, och då hör jag en gång:
"avkännare förlorad"
Stig
'
ThomasKommentar
-
Jo, det beror ju på överstyrning, men det är ett nytt beteende för det nya protokollet!
Med det gamla protokollet, så kunde det bli "telemetri förlorad"
StigKommentar
-
Så då var FRSKY ACCST 2.1 inte så hemligt längre, det har släppts en uppdatering till bla Jumper T16 Multilpotocol modul som fixar saken
Multiprotocol TX Module (or MULTI-Module) is a 2.4GHz transmitter module which controls many different receivers and models. - pascallanger/DIY-Multiprotocol-TX-Module
Tmac har gjort en video om hur man uppdaterar
Kommentar
-
Japp, modulen har stöd för ACCST 2.1, dock inte implementerat i någon stabil version av OpenTX.Så då var FRSKY ACCST 2.1 inte så hemligt längre, det har släppts en uppdatering till bla Jumper T16 Multilpotocol modul som fixar saken
Multiprotocol TX Module (or MULTI-Module) is a 2.4GHz transmitter module which controls many different receivers and models. - pascallanger/DIY-Multiprotocol-TX-Module
Tmac har gjort en video om hur man uppdaterar
Kommer att komma i 2.3.8.
Skickat från min Armor_6E via TapatalkKommentar

Kommentar