Val mellen Jumper T16 Pro och FrSky X10S?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • uffe_46

• jul 2015
    • 734

@OlleG har köpt en hel del på det så och aldrig behövt att betala tull eller moms eller Postnords avgift

@ Ålänning Tycker att vi betalar nog som det är till statskassan och sen är lite sport också :sarcastic:

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
      • 734

Tyvärr så är det som vanligt med Banggood lovar en massa, men har svårt att hålla sin löfte. min radio skulle skickats den 19 maj, men det skedde inte så jag skicka ett mail till dem och svaret.. ja se bifogad bild Tydligen så kan man skicka den 19 juni och det som retar mig mest är "om jag kan vänta några dagar till " om jag räknar rätt såå är det 30 dagar och det är betydligt mer än några enligt min uppfattning.

Klicka på bilden för större version

Namn: order.jpg
Visningar: 1
Storlek: 32,4 KB
ID: 512525

Kommentar

• McRegor
        • maj 2006
        • 7942

OllaG - det finns absolut ingen garanti för att du kan smita ifrån momsen och postens hanteringsavgift när du handlar ifrån Kina men har du tur så kan det ske...
        Dessutom är leveranstiden ifrån Banggood högst osäker i den situation vi befinner oss i just nu.
        Roger

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
          • 734

Förtydligande av tidigare inlägg:
          @OlleG har köpt en hel del från Banggood och när jag valt "Priority Direct Mail" harALDRIG behövt att betala tull eller moms eller Postnords avgift

Kommentar

• zeno
            • maj 2006
            • 536

Jag har dock fått betala varje gång, trots att jag valt Priority Direct Mail :\
            Och någon "priority" verkar det inte ha haft heller. Det tar fortfarande väldigt lång tid.
            Otur och dåligt tålamod antar jag.

Kommentar

• OlleG
              • aug 2006
              • 287

Försöker nog hitta någon inom EU som säljer den. Speciellt nu är det mer predikterbart. Med England är det som förut än så länge eller hur? Fram till årsskiftet.
              /OlleG

Kommentar

• McRegor
                • maj 2006
                • 7942

Jodå - England fungerar bra t v. Kolla bara deras fraktkostnader - ibland är företagen där väldigt duktiga att ta betalt för frakten till Sverige. Men det gäller som sagt inte alla.
                Roger

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
                  • 734

Inte säker man tror att det är som du skriver om England. Kanske skyldig Banggood en halv ursäkt, ser ut som att ingen affär kommer att ha Radiomaster i lager för än mitten av juni, men som sagt bara en halv ursäkt till BG för att de har för optimistiska tidplaner.
                  Här är en lista med länkar till de som säljer Radiomaster
                  RadioMaster are a team of radio control model enthusiast with a long history in the RC industry. We have assembled a passionate group of engineers to develop the RadioMaster product line. Answering the calls of hobbyists around the globe.

Kommentar

• McRegor
                    • maj 2006
                    • 7942

Du behöver inte vara osäker på hur det är med England för det är som OlleG skriver, Uffe. Sen får vi se hur det blir senare men idag är det som det varit. Handlade därifrån för ett par månader sen utan problem.
                    Roger

Kommentar

• strilen
                      • maj 2020
                      • 1

Hei.
                      Jeg er ny på forumet og norsk.
                      Starter mitt første innlegg med opplysning om at radiomaster X12S finnes nå på lager i Norge.
                      https://www.modellflybutikken.no/pro...aster-16s-hall
                      Hvordan det stiller seg økonomisk og handle i Norge for svenske beboere vet jeg ikke, da jeg ikke kjenner
                      svenske toll og moms regler.
                      Mvh.

Kommentar

• pgrts

• jun 2006
                        • 2015

Det är väl ytterligare en sändare på gång.
                        Jumper har lärt av misstagen med bandkablarna på T16 och lanserat en T18.
                        Det som skiljer T18 mot T16 är än så länge enbart att T18 går att få med inbyggd 5 i 1 modul som även innehåller så kallad "900" MHz modul för längre räckvidd än 2,4 GHz.
                        Varken Radiomaster TX16 eller Jumper T18 verkar ute riktigt annat än förserier (Den norska länken skriver begränsat antal).
                        De har förvisso uppdaterats med "nightly" mjukvaror som ska ha löst de allra första buggarna.
                        Rykten viskar att man T18 ska komma med högupplöst touchskärm senare men just nu levereras den med samma som T16
                        Jumper T16 lär levereras med "riktiga" kablar i stället för de dåliga bandkablarna numera.
                        Jag hade nog väntat ett par månader om jag inte är beredd att uppdatera systemet som den levereras med i dag.

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
                          • 734

Ursprungligen postat av pgrts
                          Varken Radiomaster TX16 eller Jumper T18 verkar ute riktigt annat än förserier (Den norska länken skriver begränsat antal).
                          De har förvisso uppdaterats med "nightly" mjukvaror som ska ha löst de allra första buggarna.
                          Rykten viskar att man T18 ska komma med högupplöst touchskärm senare men just nu levereras den med samma som T16
                          Jumper T16 lär levereras med "riktiga" kablar i stället för de dåliga bandkablarna numera.
                          Jag hade nog väntat ett par månader om jag inte är beredd att uppdatera systemet som den levereras med i dag.
                          Radiomaster:
                          Ett par saker är inte helt korrekta
                          OpenTX 2.3.9 supportar Radiomaster och detta är en skarp version ingen "nightly"
                          Även mjukvaran för Multi modulen har stöd i senaste versionen 1.3.1.9
                          Men touchskärm kommer inte att få stöd förrän i version 2.4.

Jumper T18
                          Den kommer att levereras utan touchskärm kommer att finns som tillbehör senare.
                          Både Jumper T18 och Radiomaster har kontakterade kablar i i stället för band kablar

Namn: Radiomaster.jpg
Storlek: 108,5 KB
ID: 512685

Namn: multi.jpg
Storlek: 66,9 KB
ID: 512686

Kommentar

• OlleG
                            • aug 2006
                            • 287

Hej
                            Är det någon som beställt och fått sin Radiomaster T16S? Var beställdes den i så fall?
                            /OlleG

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
                              • 734

Ursprungligen postat av OlleG
                              Hej
                              Är det någon som beställt och fått sin Radiomaster T16S? Var beställdes den i så fall?
                              /OlleG
                              Beställde från Banggood och den är på väg, den var i Kolding i Danmark den 4 juli, så den bör komma vilken dag som helst

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
                                • 734

Ursprungligen postat av OlleG
                                Hej
                                /OlleG
                                Nu kom den !!!!! :applouse:

Namn: 20200708_210804.jpg
Storlek: 59,9 KB
ID: 512770
                                Senast redigerad av uffe_46; 2020-07-08, 20:20.

Kommentar

Arbetssätt...